Wel of geen arbeidsongeval

Hamstring
Topic Starter
Berichten: 1

Wel of geen arbeidsongeval

#1 , 12 nov 2015 11:32

Hallo,

Ik zit in de volgende situatie:

Enkele weken geleden zijn we op het werk gestart met een nieuw project.
Hiervoor is het nodig dat er arbeid gebeurd terwijl je gehurkt zit, constant opstaan en hurken.

Nu heb ik hevige pijn aan de achterkant van mijn been.
Volgens de dokter hamstring verrekking of scheur, volgen nog scans.

Dokter zegt dat ik dit moet aangeven als werkongeval.
Werk zegt dat een werkongeval een plotse gebeurtenis is, waar iets onverwachts gebeurd. En in mijn geval er geen plotse gebeurtenis is geweest.
Het is gewoon zwaar werk, wat na een tijd zijn tol kan eisen als je lichaam het niet aankan.

Betaal ik het zelf of ga ik toch proberen om dit als werkongeval goedgekeurd te krijgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 nov 2015 11:38

zal weinig nut hebben, is geen arbeidsongeval tenzij je een speciaal element kan aangeven waardoor die scheur gebeurd is (bvb een metalen buis die op je rug viel, waardoor je een onverwachtse beweging diende te maken en die scheur ontstond).

LeenW
Berichten: 12957

#3 , 12 nov 2015 11:40

Je gaat onmogelijk kunnen bewijzen dat dit het gevolg is van iets tijdens het werk, en niet van bv. een voetbalmatch in uw vrije tijd.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 12 nov 2015 11:44

Je gaat onmogelijk kunnen bewijzen dat dit het gevolg is van iets tijdens het werk, en niet van bv. een voetbalmatch in uw vrije tijd.
oh jawel, hoor. Kom ik regelmatig tegen (dan wel bij plotse gebeurtenissen) en getuigen van collega's/klanten/... + doktersbezoek binnen redelijke termijn (meestal dezelfde avond nog) is het enige wat je nodig hebt. Aan de aard van de scheur kunnen ze vaak zien of het medisch verhaal klopt met de getuigenissen.

kg8
Berichten: 28

#5 , 13 nov 2015 11:27

Dit kan erkent worden als abreidsongeval, op voorwaarde dat je dit onmiddelijk gemeld hebt op het werk en aansluitend naar de dokter bent gegaan.
Enkele dagen of weken later zal je hier niet meer mee kunnen afkomen.

Terug naar “Arbeidsongevallen”