3 % invaliditeit gekregen, wat betekent dit?

surviver
Topic Starter
Berichten: 45
Locatie: Belgie

3 % invaliditeit gekregen, wat betekent dit?

#1 , 08 jun 2007 18:10

Vorig jaar een arbeidsongeval gekregen tijdens dienst. Omver gereden met moto door autobestuurder. Door de rechtbank werd enkele maanden geleden medisch expert aangeduid voor onderzoek. Vandaag was dat onderzoek en uitslag was 3 %. Volgens mijn raadsgeneesheer had de expert ook nog morele schadevergoeding voorzien maar zou dit door de rechter verworpen worden. Welke vergoeding zal ik nu ongeveer ontvangen met 3 %?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye
Berichten: 468

#2 , 08 jun 2007 18:23

Hallo,

In uw geval mag U tellen op een 199.30? trimestri?le of maandelijkse betalingen,en / of 195.39 jaarlijks.

U kan dit nog eens nalezen op volgende links:

http://socialsecurity.fgov.be/faofat/do ... nimale.pdf

http://socialsecurity.fgov.be/faofat/si ... imale.html

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 08 jun 2007 20:35

Zie de INDICATIEVE tabel in het Nieuw Juridisch weekblad van 19 mei 2004.

http://users.ugent.be/%7Erdecorte/docum ... _tabel.pdf

Wat met...toekomstige/materiele/esthetische/genegenheids/genoegens/seksuele-schade????

Verzekeringsmaatschappijen doen niet aan liefdadigheid!
Laat U niet VANGEN en overleg EERST met uw advokaat V??R uw akkoord gaat!

Reclame

surviver
Topic Starter
Berichten: 45
Locatie: Belgie

#4 , 08 jun 2007 22:48

Hallo,
In uw geval mag U tellen op een 199.30? trimestri?le of maandelijkse betalingen,en / of 195.39 jaarlijks.
Heye Andy
Kan ik dat kiezen? Hoeveel kan ik per maand krijgen: 199? ?Voor hoe lang, tot aan pensionering?

surviver
Topic Starter
Berichten: 45
Locatie: Belgie

#5 , 16 jun 2007 13:00

Wat met...toekomstige/materiele/esthetische/genegenheids/genoegens/seksuele-schade????
Verzekeringsmaatschappijen doen niet aan liefdadigheid!
Laat U niet VANGEN en overleg EERST met uw advokaat V??R uw akkoord gaat!
Aangezien een arbeidsongeval anders is dan een verkeersongeval heb ik daar (morele, materiele, genegenheids,..) geen recht op dacht ik?

YoeriS
Berichten: 271

#6 , 16 jun 2007 13:07

Hallo,
In uw geval mag U tellen op een 199.30? trimestri?le of maandelijkse betalingen,en / of 195.39 jaarlijks.
Heye Andy
Kan ik dat kiezen? Hoeveel kan ik per maand krijgen: 199? ?Voor hoe lang, tot aan pensionering?
dat is ofwel 199? in totaal, maar trimesteriele of maandelijkse betalingen (dus gedeeld door 4 of delen door 12)
ofwel een ??njaarlijkse betaling van 195,39?

Dit zijn wel minimumvergoedingen h?, je zou dus meer kunnen krijgen, dus overleg met uw advocaat.

liencoolsaet
Berichten: 9

#7 , 26 jun 2007 13:36

Inderdaad: bij een arbeidsongeval heb je geen recht op morele, estetische, ... vergoeding. Tenzij er een derde aansprakelijk is voor het ongeval. De rechter zal deze vraag dus zeker afwijzen aangezien jouw schade valt onder de wet op de arbeidsongevallen en niet onder het gemeenrecht. Daar ligggen de schadevergoedingen v?????????l hoger. Erg oneerlijk vind ik dat...

TurtleTJones
Berichten: 16

#8 , 07 jul 2008 11:17

Pardon?????????? 3% heeft recht op uitbetaling???????
Niks van aan.

Ik heb hier voor mij mijn documenten liggen van de Comissies voor Vergoedingspensioenen ,Victor Hortaplein 40 bus 30 -1060 Brussel ,en waarin geschreven staat de mij toegekende invaliditeitsgraad van 5% (beiderzijdse gehoorsdaling ten gevolge van geleverde arbeid als militair ,maar helaas zijn de frequenties waarop ik volledig doof ben net diegene die niet voor de burgerij van toepassing zijn) geen aanleiding geeft tot uitbetaling van pensioen aangezien de invaliditeitsgraad onvoldoende is!
Gedateerd 01-12-2005.

Je gaat voor uw 3% dus niets krijgen momenteel!

Gebruiker47
Berichten: 92

#9 , 08 jul 2008 15:14

Mijn sportongeval : 3% invaliditeit goedgekeurd en per % onving ik een éénmalige afkoop van 500€ dus totaal 1500€ bij aftekening hetgeen ik dus deed want na 3 jaar gebeurde dit automatisch. Knie was OK (kraakbeen weggenomen en na 7 maanden geen verder last meer) dus case closed.
Deze vergoedingen waren opgenomen in de verzekeringsclausules doch het duurde lang voor ik deze ter beschikking kreeg (gemeenschappelijk contract via werkgever voor sportongevallen).

Ik heb dit hier ter info geplaatst, weet niet of je er iets mee bent.

sperwer
Berichten: 1155

#10 , 10 aug 2008 04:45

Hallo,

In uw geval mag U tellen op een 199.30? trimestri?le of maandelijkse betalingen,en / of 195.39 jaarlijks.

U kan dit nog eens nalezen op volgende links:

http://socialsecurity.fgov.be/faofat/do ... nimale.pdf

http://socialsecurity.fgov.be/faofat/si ... imale.html

Met vriendelijke groeten
Heye Andy
Hallo, 28% aan het verzekeringsplafont is slechts 380€ per maand.
onder de 15of20 % (verschilt van verzekeringtot verzekering) word altijd per kwartaal uitbetaald, onder de 10% per jaar. Minder dan 5%word gewoon niet betaald omdat iedereen minstens 5% economisch invalide is.

En als het niet om het verlies van een ledemaat gaat, daar zijn de % namelijk wettelijk voor vastgestelt, raad ik je aan om een raadsman/vrouw onder de arm te nemen en naar de arbeidsrechtbank te stappen.
Want in veel gevallen stellen de verzekeringen een veel lager % voor dan wat de werkelijke ecomische invaliditeit is.

Terug naar “Arbeidsongevallen”