Arbeidsongeval uitkering verzekering bij pensioen

BjornStorme
Topic Starter
Berichten: 2

Arbeidsongeval uitkering verzekering bij pensioen

#1 , 22 sep 2015 19:36

Allen,

Ik heb een vraag, mijn moeder die al geruime tijd invalide is door een arbeidsongeval is recentelijk met pensioen gegaan en het is ons niet onmiddellijk duidelijk op welke vergoedingen ze nog recht heeft. Ik heb al verschillende instanties gebeld en we krijgen steeds een ander verhaal te horen. Kan er hier iemand mij een klaar en duidelijk antwoord op geven?

Tot voor een maand ontving mijn moeder de volgende vergoedingen:
1) pensioen-uitkering
2) uitkering van fonds voor arbeidsongevallen
3) uitkering van KBC arbeidsongevallenverzekering

Deze laatste blijkt ze dus nu niet meer te krijgen en haar dossier zou zelfs niet meer gekend zijn bij KBC daar zij zogezegd geen recht meer heeft op deze uitkering na haar pensioen. Mijn moeder is nochtans 100% invalide verklaard na haar arbeidsongeval en heeft nooit meer kunnen werken. Me dunkt dat je daar dan toch de rest van je leven een vergoeding zou voor kunnen krijgen of vergis ik mij hier in?

Alvast bedankt voor jullie info.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 sep 2015 20:15

Allen,

Ik heb een vraag, mijn moeder die al geruime tijd invalide is door een arbeidsongeval is recentelijk met pensioen gegaan en het is ons niet onmiddellijk duidelijk op welke vergoedingen ze nog recht heeft. Ik heb al verschillende instanties gebeld en we krijgen steeds een ander verhaal te horen. Kan er hier iemand mij een klaar en duidelijk antwoord op geven?

Tot voor een maand ontving mijn moeder de volgende vergoedingen:
1) pensioen-uitkering
2) uitkering van fonds voor arbeidsongevallen
3) uitkering van KBC arbeidsongevallenverzekering

Deze laatste blijkt ze dus nu niet meer te krijgen en haar dossier zou zelfs niet meer gekend zijn bij KBC daar zij zogezegd geen recht meer heeft op deze uitkering na haar pensioen. Mijn moeder is nochtans 100% invalide verklaard na haar arbeidsongeval en heeft nooit meer kunnen werken. Me dunkt dat je daar dan toch de rest van je leven een vergoeding zou voor kunnen krijgen of vergis ik mij hier in?

Alvast bedankt voor jullie info.
Pensioen krijgt ze sowieso (als ze op zich recht heeft erop). De uitkering van het fonds voor arbeidsongevallen zal beperkt worden tot dit bedrag: http://www.fao.fgov.be/nl/slachtoffer/p ... t-pensioen

Je "100%", ben je daar zeker van (heb je dat percentage effectief ergens zien staan?), want men spreekt bij arbeidsongevallen niet over invaliditeit, maar over arbeidsongeschiktheid. Dat kan een groot verschil maken. Graag ook de datum van het arbeidsongeval, dat kan ook een verschil maken.

BjornStorme
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 23 sep 2015 14:17

Alvast bedankt voor de reactie. Ik heb even navraag gedaan en het arbeidsongeval dateert van 14 Januari 1987. Op de documenten die ze heeft in verband met haar arbeidsongeschiktheid staat er dat ze 100% arbeidsongeschikt is en 6% hulp van derden nodig heeft.

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”