arbeidsongeval

angel0
Topic Starter
Berichten: 1

arbeidsongeval

#1 , 18 jun 2007 15:19

Hoi,
ik heb een best wel serieus arbeidsongeval gehad, waar ik ook veel persoonlijke hinder van ondervind (onderbeen). Ik ben heel sportief maar vrees dat sporten er voor mij niet meer in zit! Aangezien wij een jong gezin met 2 kinderen zijn, en altijd sportieve vakanties houden, vraag ik mij af, hoe ik hiervoor een schadevergoeding kan bekomen... Moet ik dan zelf een rechtzaak inspannen? Ook in mijn huishoudelijk werk onvervind ik zoveel hinder, dat ik mijn moeder en schoonmoeder geregeld moet inschakelen... Nog maar te zwijgen over de constante pijn..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 20 jun 2007 03:05

Informeer bij uw vakbond, zij zullen de zaak verder afhandelen.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 20 jun 2007 10:49

Ik ga ervan uit dat u niet-statutair werknemer bent.

?Art.46.? 1. Ongeacht de uit deze wet voortvloeiende rechten blijft de rechtsvordering inzake burgerlijke aansprakelijkheid mogelijk voor de getroffene...:1? tegen...? 2...De volgens het gemeen recht toegekende vergoeding, die geen betrekking kan hebben op de vergoeding van de lichamelijke schade zoals zij gedekt is door deze wet, mag samengevoegd worden met de krachtens deze wet toegekende vergoedingen.?(10 APRIL 1971. - Arbeidsongevallenwet).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”