ongeval na het werk

juanita
Topic Starter
Berichten: 1

ongeval na het werk

#1 , 19 aug 2011 23:56

op 16 nov 2010 werd ik aangereden op de weg naar huis toen ik van werk kwam het sneeuwde en was glad en kon met scooter maar stapsgewys ryden nu vandaag na lang aanslepen kreeg ik en brief van axa dat het word geweigerd omdat ik te lang over re af te leggen weg deed maar ik reed tien min lager erover dit kwam door het slechte weer die dag kan dat zo maar financieel heb ik en put en ook men been is voor het leven verminkt en na 2 operaties mislukt dan nog moet ik in nov en derde met en kunstknie wie weet raad

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden
Berichten: 2810

#2 , 20 aug 2011 12:29

Kijk eens na of in uw polis eveneens rechtsbijstand inzit,
indien zo: kan je deze mogelijk aanspreken om je te verdedigen tegen deze verzekeraar.
Handige documenten voor Personenrecht

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 21 aug 2011 10:18

“Art.8.§ 1. Wordt eveneens als arbeidsongeval aangezien het ongeval dat zich voordoet op de weg naar en van het werk. Onder de weg naar en van het werk wordt verstaan het normale trajekt dat de werknemer moet afleggen om zich van zijn verblijfplaats te begeven naar de plaats waar hij werkt, en omgekeerd...”(10 APRIL 1971. - Arbeidsongevallenwet).

‘Het afgelegde traject is 'normaal' indien het normaal is naar tijd en ruimte. Het traject wordt niet abnormaal naar de tijd door de enkele omstandigheid dat de werknemer de arbeid te laat begint of te vroeg beëindigt‘(Cass. 12 februari 1990,R.W. 1989-90,1323,Soc.Kron. 1990,244);

‘Het vervroegd vertrek van de werknemer uit zijn verblijfplaats om zich naar de arbeidsplaats te begeven,ontneemt op zichzelf aan het afgelegde traject zijn normaal karakter niet‘(Cass. 22 oktober 1990,R.W. 1990-91,1237,J.T.T. 1991,80,noot);

‘Het afgelegde traject is normaal indien het normaal is naar tijd en ruimte. Bij de beoordeling of het afgelegde traject naar tijd normaal is,moet ook worden nagegaan of het traject aansluit bij de tijd die de werknemer i.v.m. het verrichten van de bedongen arbeid op de arbeidsplaats doorbrengt‘[Cass. ARS930157N,25 april 1994(A.D. t. De Vaderlandsche),onuitg.,geciteerd door TRD&I 1994,852];

‘Hoewel,om te oordelen of het afgelegde traject naar tijd normaal is,ook moet worden nagegaan of het traject aansluit bij de tijd die de werknemer i.v.m. het verrichten van de bedongen arbeid op de arbeidsplaats doorbrengt,wordt het traject toch niet abnormaal naar de tijd door de enkele omstandigheid dat de werknemer voortijdig zijn verblijfplaats verlaat om zich te begeven naar de plaats waar hij werkt‘[Cass. ARS970030N,8 september 1997(Goossens t. Assubel),J.T.T. 1997,401];

Indien u oordeelt dat het afgelegde traject naar tijd normaal is en de verzekeraar dit abnormaal acht dan dient u dit geschil aanhangig te maken bij de arbeidsrechtbank , eventueel via uw vakbond.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

katwezel
Berichten: 375

#4 , 27 okt 2011 18:37

niet zo laten , ik heb zelf preventieadviseur van een groot bedrijf en beheer deels dossiers , ik heb een dossier ingediend voor iemand bij axa voor een weg werkongeval met een verschil van 30 km op het normale trajekt , tevens is er een verschil van 30 min. tegen de normale reistijd , dit is ondertussen erkend , als je bij een vakbond bent zou ik hun juridische dienst om bijstand vragen , of via je ziekenfonds kan het soms ook ,

fendtje
Berichten: 232
Locatie: burcht

#5 , 27 okt 2011 20:20

op 16 nov 2010 werd ik aangereden op de weg naar huis toen ik van werk kwam het sneeuwde en was glad en kon met scooter maar stapsgewys ryden nu vandaag na lang aanslepen kreeg ik en brief van axa dat het word geweigerd omdat ik te lang over re af te leggen weg deed maar ik reed tien min lager erover dit kwam door het slechte weer die dag kan dat zo maar financieel heb ik en put en ook men been is voor het leven verminkt en na 2 operaties mislukt dan nog moet ik in nov en derde met en kunstknie wie weet raad
ge n


ze proberen he.
en hopen dat ge het erbij laat.
dus zo rap mogelijk rechtshulp erbij halen.

Terug naar “Arbeidsongevallen”