loon en/of uitkering arbeidsongeschiktheid

devilike
Topic Starter
Berichten: 4

loon en/of uitkering arbeidsongeschiktheid

#1 , 11 mar 2011 12:14

Ik heb een case die ik slechts gedeeltelijk beantwoord krijg.
Kan iemand me hierbij helpen?

- X 37jaar, werkt in een fabriek en raakt gekneld tussen de machines met erstige verwondingen tot gevolg. Er zijn medische kosten van in totaal 11000 euro waarvan 900 ten laste van het ziekenfonds vallen. A) Wat met de rest?

daarnaast is hij de eerste vier maanden volledig arbeidsongeschikt; vanaf de vijfde maand wordt dat 60%. Op dat ogenblik stelt de verzekeraar een wedertewerkstelling voor bij dezelfde wergever, maar in een lichtere job en met loonverlies van 250 euro. X weigert omdat hij zichtzelf psychologisch niet rijp acht terug aan het werk te gaan. B) Wat nu?

Een jaar later stabiliseert de arbeidsongeschiktheid en wordt er tussen de verzekeraar en X een overeenkomst gesloten met blijvende AO van 54%.
C) Op welke prestatie kan X aanspraak maken in het kader van de arbeidsongevallenreglementering? D) Hoeveel bedragen zijn uitkeringen; gezien zijn loon van 1500€uro bruto?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



A) Hij krijgt de volledige medische kosten terugbetaald dr de verzekering van de WG.

B)De eerste vier maand krijgt hij 90% van zijn loon; ... Mag hij weigeren of niet; hoe zit dat juist in elkaar? Valt hij dan van 90% naar 54% en niet naar 60%?

C) op 54% van zijn loon, dat ook minder belast zal worden....

D) .... (hier kan ik nts op antwoorden)

Hopelijk is er iemand die me kan helpen; waarvoor reeds nen dikke merci!

groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 mar 2011 22:07

A) oppassen, niet alle medische kosten worden gedekt (esthetische schade niet)
B) vraag: hoe komt dat loonverlies?

(rest nu geen zin, later eens)

devilike
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 12 mar 2011 00:06

Toch reeds bedankt :) Ik begrijp dat het tijd vraagt om dat uit te pluizen.

Reclame

devilike
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 12 mar 2011 00:08

A) oppassen, niet alle medische kosten worden gedekt (esthetische schade niet)
B) vraag: hoe komt dat loonverlies?

(rest nu geen zin, later eens)

Bij B) krijg je; dacht ik, de eerste vier maanden 90% van je loon. Daarna val je terug op 60% ... nee?

Terug naar “Arbeidsongevallen”