Vader onbekend

Unknown123
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Vader onbekend

#1 , 09 feb 2019 15:11

Hallo

Ik zou graag weten wie mijn vader is. Hij heeft nooit deel uitgemaakt van mijn leven. Mijn moeder heeft mij van jongs af aan afgestoten en heeft de voogdij aan haar moeder (mijn oma) doorgegeven.

Ik heb dus geen enkele band met mijn moeder, van wat ik heb vernomen is dat ze nooit aan haar moeder (mijn oma) wou vertellen wie mijn vader was. Ze zal dat waarschijnlijk ook nooit doen!

Hoe kan ik erachter komen wie mijn vader is? Zijn er juridische stappen mogelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 09 feb 2019 15:16

Tenzij u van alle mannen een DNA test zou kunnen bekomen én gesteld dat uw vader al niet is overleden zal dat niet lukken.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 09 feb 2019 18:35

Is er daar niet ergens een Nederlands tv - programma dat deze klus soms al opgelost heeft?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 09 feb 2019 18:47

In NL kan dat, is daar zo wettelijk geregeld. In B niet.
Maar aangezien er geen misdrijf of misdaad in het spel is zou deze casus ook in NL niet kunnen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 09 feb 2019 19:44

Is er daar niet ergens een Nederlands tv - programma dat deze klus soms al opgelost heeft?
Maar dan hebben ze veeeeel meer gegevens

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 feb 2019 19:51

Er is maar één persoon in dit geval en dit is je moeder .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 09 feb 2019 20:15

Er is maar één persoon in dit geval en dit is je moeder .
Misschien, het kan ook dat ze het niet juist weet of totaal niet weet :oops: :oops: :oops: ….
Wat vermoedelijk de reden is waarom ze het niet zegt.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Unknown123
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 20 feb 2019 14:55

Er is maar één persoon in dit geval en dit is je moeder .
Is helaas geen optie.

Unknown123
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 20 feb 2019 14:56

Tenzij u van alle mannen een DNA test zou kunnen bekomen én gesteld dat uw vader al niet is overleden zal dat niet lukken.
Kan ik geen juridische procedure opstarten ten opzichte van mijn moeder?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 20 feb 2019 15:21

Je kan altijd een procedure opstarten, maar of het iets zal uithalen dit weet ik niet.
Je vader was misschien gehuwd en gevraagd aan je moeder om dit nooit bekend te maken, en als zij haar woord gegeven heeft vind ik maar zeer normaal dat ze dan ook haar woord houd.
Een gegeven woord is heilig .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”