Vraag ivm domicilie, alimentatie, meerderjarig kind

Cécile
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vraag ivm domicilie, alimentatie, meerderjarig kind

#1 , 06 feb 2019 19:15

Hallo,

In 2006 zijn wij naar de rechtbank gegaan om mijn pluskind week-week te krijgen. Dit is in 2007 goedgekeurd door de rechtbank, met domicilie bij de moeder en geen betaling van alimentatie.
Mijn man heeft twee kinderen, die die nu 18 is en ons kind van 12.
Wij hadden gevraagd om te overwegen om het domicilie bij ons te zetten, omdat de moeder al die jaren kindergeld heeft gekregen voor twee kids, en wij maar voor eentje doordat pluskind bij de moeder gedomicilieerd is. Mijn man heeft ook twee kinderen, maar wij krijgen kindergeld voor ons kind als eerst kind. Al die jaren zijn wij dus een hoop kindergeld misgelopen. Om die reden hadden wij dus graag gehad dat de oudste het domicilie bij ons zou zetten voor de laatste jaren, zodat het toch een beetje evenredig zou zijn.
Mijn pluskind heeft nu beslist dat het domicilie bij de moeder blijft staan en maar om de 14 dagen een weekend wil komen ipv week-week.

Nu is mijn vraag of de moeder nog alimentatie kan vragen aan ons na al die jaren omdat pluskind nu weer meer bij haar zal zijn.

Hoop dat iemand mij een antwoord kan geven. Alvast bedankt.
Cécile

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding