One night stand . Kind. Kan dat zomaar

Michelemichele
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

One night stand . Kind. Kan dat zomaar

#1 , 29 jan 2019 10:16

Uit 1 one night stand, GROVE FOUT, met een vrouw ( waarschijnlijk zonder verblijfsvergunning,) blijkt dat er een kind is. Dat kind is blijkbaar al 11 maand en ineens krijg ik via gerechtsdeurwaarder een oproep om te verschijnen voor rechtbank. IK WEET TOT NU TOE NIETS VAN EEN KIND. Ik heb die vrouw niet meer gehoord of gezien na die one night stand.Er werd een condoom gebruikt dat zij meegebracht had.Zij eist nu via gerecht een dna test. Stel dat dat mijn kind is, kan ik dan verplicht betrokken worden.Ik wist NIETS van een zwangerschap. Ik heb dan ook nooit de kans gekregen om dat kind te weigeren, kan ik dan verplicht worden dat ik voor dat kind alimentatie moet betalen ? Laat staan verantwoordelijk ben ? Stel u voor dat dat later iets uitspookt , dat kan toch niet dat ik daarvoor zou moeten opdraaiën ? Dat kind draagt nu naam van moeder, kan het dan mijn naam hebben (stel dat het mijn kind is via dna ) of kan ik dat totaal weigeren ? Er werd een condoom gebruikt door haar meegebracht, heb ik hier chantage ? Kan een man zomaar verplicht worden , zonder enige inbreng tydens de zwangerschap, om dat kind te moeten erkennen ? Welke minister is hiervoor verantwoordelijk, ik wil echt iets leren of die wet . Mijn leven is sinds gisteren een puinhoop.Kan iemand mij wat bijstaan en raad geven aub ? Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 29 jan 2019 10:32

U had uw eigen condoom kunnen gebruiken als u het niet vertrouwde. U had ook uw lusten iets beter kunnen controleren. Verblijfsvergunning of niet maakt ook niet veel uit. Dit zijn allemaal dingen die niet ter zake doen, het enige dat uitmaakt is of u de vader bent of niet.

Stel, u bent de vader. U bent niet verplicht betrokken te zijn bij de opvoeding van het kind. Uiteraard kan u wel verplicht worden alimentatie te betalen ter ondersteuning van het kind (maar niet van de moeder).

U kunt de DNA test weigeren, maar dat gaat de rechtbank waarschijnlijk interpreteren als een erkenning van het vaderschap.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 29 jan 2019 10:33

Uit 1 one night stand, GROVE FOUT, met een vrouw ( waarschijnlijk zonder verblijfsvergunning,)
Heeft geen belang
blijkt dat er een kind is. Dat kind is blijkbaar al 11 maand en ineens krijg ik via gerechtsdeurwaarder een oproep om te verschijnen voor rechtbank. IK WEET TOT NU TOE NIETS VAN EEN KIND. Ik heb die vrouw niet meer gehoord of gezien na die one night stand.
Heeft geen belang

Er werd een condoom gebruikt dat zij meegebracht had.
Heeft geen belang

Zij eist nu via gerecht een dna test. Stel dat dat mijn kind is, kan ik dan verplicht betrokken worden.Ik wist NIETS van een zwangerschap.
Heeft geen belang
Ik heb dan ook nooit de kans gekregen om dat kind te weigeren,Heeft geen belang
kan ik dan verplicht worden dat ik voor dat kind alimentatie moet betalen ?
Laat staan verantwoordelijk ben ? Om het plat te zeggen : het was wel uw kwakje.
Stel u voor dat dat later iets uitspookt , dat kan toch niet dat ik daarvoor zou moeten opdraaiën ?
Het is niet dat, het is een kind. Als uw kind iets uitspookt, kan het inderdaad dat u aansprakelijk bent.
Dat kind draagt nu naam van moeder, kan het dan mijn naam hebben (stel dat het mijn kind is via dna ) of kan ik dat totaal weigeren ? Er werd een condoom gebruikt door haar meegebracht, heb ik hier chantage ? Heeft geen belang
Kan een man zomaar verplicht worden , zonder enige inbreng tydens de zwangerschap, om dat kind te moeten erkennen ? zonder inbreng? Hangt er van af hoe je het bekijkt.Welke minister is hiervoor verantwoordelijk,U hebt eventueel die dame bezwangerd, niet een minister. ik wil echt iets leren of die wet . Mijn leven is sinds gisteren een puinhoop.Kan iemand mij wat bijstaan en raad geven aub ? Dank u
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Michelemichele
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 jan 2019 11:04

Beste oude belg. Sorry, als u vindt dat het normaal is dat die vrouw mij niet moest laten weten dat ze zwanger was, zodanig dat ik ook mijn mening kon uiten, dan vind ik dat jammer. Als die vrouw gans die constructie gemaakt heeft om hier te kunnen blijven en daarvoor een kind maakt, dan vind ik dat zeker een onwaardig persoon en nog erger te moeten denken dat zij daarvoor een kind op de wereld zet en iemand daarin (mij dus) volledig betrekt. Ik vind dat eerder misdaad. Over dat condoom, sorry dat gaat ook wat ver vind ik. Blijkbaar worden mensen met slechte en met voorbedachte intenties meer geliefd dan gewoon iemand zoals ik, een belg zoals jij. Ik begrijp wel dat er wetten zijn, en ik ga natuurlijk wel een advocaat moeten nemen maar het was wel mijn bedoeling om hier wat menselijke info te krijgen.dank u

Michelemichele
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 jan 2019 11:26

Ik wou ook nog even zeggen dat ik spijtig genoeg sinds okt 2017 erg ziek geworden ben en op ziekenkas sta. Ik heb wel een huis op mijn naam. Stel dat ik toch de verwekker zou zijn, op wat kunnen die dan aanspraak maken.en ik wou ook vragen als ik tich de biologische vacer zou zijn of dat kind dan mijn achternaam moet krijgen of dat ik dat kan weigeren . Sorry. Het is overal RECHT VOOR DE VROUWEN, VROUWEN BESCHERMEN. ik vind dat de mannen in deze situatue echt in de kou staan hoor. Zoals ik al zei, dat ik niet kon meebeslissen, Voor mij mag of mocht dat kind geboren worden maar ik vind wel dat ik mocht meebeslissen kunnen hebben of ik verantwoording wou of wil over dat kind of niet.ik vind dat ik op de hoogte moest zijn van een zwangerschap en dat ik die grouw kon op de hoogte brengen dat als ze het kindje hield, het op haar verantwoordelikkheid is. Sorry daar vind ik toch dat de wet steken laat vallen. Dat is mijn mening. Dank u

LeenW
Berichten: 12825

#6 , 29 jan 2019 11:30

Het gaat niet om de vrouwen, maar om het kind. Ik denk dat u dat eens dringend moet gaan begrijpen.

U kunt nog steeds beslissen of u het kind mee wil opvoeden of niet. Daar bent u volledig vrij in. Het enige dat de rechtbank u kan opleggen is dat u alimentatie betaalt voor de opvoeding van het kind.

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 29 jan 2019 11:39

Er is inderdaad een kans dat het puur om chantage gaat, hierbij laat ik in het midden of het om uw kind gaat of niet.

Voor de rest moet ik me volmondig aansluiten bij het antwoord van LeenW. Een kind heeft ook zijn rechten, vergeet dat niet aub

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 29 jan 2019 11:47

Wacht eerst die DNA test maar af. Kans bestaat dat die vrouw het met meerdere mannen gedaan heeft en het kind niet van jou is.

Als het echter wel van jou is, zal je toch een minimum aan verantwoordelijkheid moeten opnemen. Niemand kan u verplichten om een deel van de opvoeding van dit kind op u te nemen, of om te gaan met dit kind. Men kan je echter wel verplichten financieel er voor op te draaien, voor zoverre je daar de financiële mogelijkheden voor hebt.

Vraag jezelf wel af of je echt niets met dit kind te maken wil hebben. Het was misschien niet de bedoeling dat er een kind van kwam, maar het is er nu. Dit kind heeft niet gevraagd om op de wereld te komen. Jij kan misschien toch een (belangrijke) rol in het leven van dit kind spelen. Mogelijk kan jij het verschil maken voor dit kind tussen een leven in miserie en een "normaal" leven.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 29 jan 2019 12:29

Heb je al eens nagekeken of datum onenightstand en bevalling ongeveer kloppen?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 29 jan 2019 12:59

Heb je al eens nagekeken of datum onenightstand en bevalling ongeveer kloppen?
LOL, da's inderdaad ook al een eerste aanwijzing... ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 29 jan 2019 13:06

Je heeft toch je visitie kaartje niet af als je eens bij een vrouw gaat slapen, of was het bij u thuis ?
Toch zeker niet het verstandigste .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#12 , 29 jan 2019 14:12

Leve de DNA testen!
Maakt veel onnodige discussie, zoals deze, overbodig.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#13 , 29 jan 2019 23:37

Stel dat ik toch de verwekker zou zijn, op wat kunnen die dan aanspraak maken.
Dan wordt het kind een reservataire erfgenaam ...

Kinderen krijgen 50% van uw erfenis.
Hebt u al kinderen ?

en ik wou ook vragen als ik tich de biologische vacer zou zijn of dat kind dan mijn achternaam moet krijgen
Dat moet niet
Enkel naam moeder kan intussen ook, en zal het al hebben

Sorry daar vind ik toch dat de wet steken laat vallen. Dat is mijn mening.
Probleem is dat wat u of ik of eender wie van een wet vinden, geen enkel belang of invloed heeft ...


"Progressieve" tendens gaat momenteel zelfs die richting uit, dat anonieme spermadonors in uw situatie dreigen te gaan komen :!:

Michelemichele
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#14 , 30 jan 2019 11:19

Beste Inazuma. Ik weet niet of u man of vrouw bent maar ik wou u toch bedanken voor de info die u hier schrijft. U begrijpt wat ik bedoel en ik weet natuurlijk ook dat ik het veroorzaakt en gedaan heb. Ik ben alleen totaal overstuur. Die vrouw blijkt ook 32 j te zijn (ik 52) en ze zou student zijn ??? Ze is dan ook nog van congo !!!! en had waarschijnlijk geen verblijfsvergunning in belgie op het moment. Ik heb met haar iets gedronken en vraag me zelfs af of er niets in mijn drank gedaan werd , want ik herinner mij zeer zeer weinig van die avond.enfin echt een echte nachtmerrie.ik ga mij natuurlijk een advocaat nemen maar had hier toch iets neergepend uit frustratie. Nogmaals dank maar ik zie wel dat ik echt privehulp nodig heb want elke situtie is anders. Groeten.M

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#15 , 30 jan 2019 11:25

Wacht eerst die DNA test maar af. Voor hetzelfde geld blijkt dat u niet de vader bent (zou me niet verwonderen). Kans bestaat dat ze al een paar maanden bezig is met andere mannen hetzelfde "aan te doen" met wie ze een one night stand had. Mogelijk ben jij nummer 14 in de rij waarbij ze het probeert, tot ze de effectieve vader van haar kind te pakken heeft.

Waarom immers wachten tot 11 maanden na de geboorte? Mogelijk omdat ze al die tijd bezig geweest is met andere mogelijke "vaders" tot een DNA test te dwingen?

Afin, hou ons op de hoogte als je wil.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”