domicilie als student

Diablo55
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

domicilie als student

#1 , 09 jan 2019 20:47

Hey

Kort even schetsen:
Op dit moment ben ik student, en heb dus naast de kinderbijslag, geen vast inkomen. Ik woon ook op dit moment bij m'n ouders. Ik wil mijn domiciele op een andere verblijfplaats plaatsen. Dit als de enige persoon daar ingeschreven. Deze woonplaats is niet in de omgeving waar ik studeer en is dus ook geen "kot" maar een gewoonlijke domicielering. Ik schrijf mij dus in in dezelfde stad waar ik nu al woon, alleen een ander adres. Bij het informeren bij de gemeente komt men steeds terug met de term "financieel onafhankelijk". Is hiervoor een wettelijke bepaling of artikel? Hierover deden ze zeer vaag.

Extra: de algemene kosten die er logisch gezien zijn kunnen gedekt worden, geld is niet het probleem. Eerder deze holdup.


Alvast bedankt voor alle antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 09 jan 2019 21:54

Als je naast je kindergeld geen substantieel vast inkomen hebt zal geen enkele gemeente je domicilie accepteren. De tijd dat dat kon om vervolgens een leefloon te claimen is gelukkig al lang voorbij.

De enige piste is het kunnen aantonen van een volledig ontwrichte situatie met de ouders en dan nog is de kans groot dat het OCMW na jouw leefloonaanvraag de ouders contacteert voor hun onderhoidsplicht.

Reclame

Terug naar “Andere”