voogdij

molleken
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

voogdij

#1 , 09 dec 2018 23:06

Beste,
Het gaat hier over een kindje van 3 jaar, waarvan mijn zoon niet wettelijk de vader is, hij is wel getrouwd met de moeder van het kind. Ik ken het kindje sinds 1 maand na de geboorte. (kindje is geboren in de gevangenis- kwam in die periode al op uitgangen bij mij, mits goedkeuring vanuit de gevangenis en de moeder) In de tussentijd van geboorte tot nu, is het kindje grotendeels door mij opgevoed. Beide ouders zijn opgenomen in de gevangenis wegens drugsgebruik en dealen sinds mei 2018. Voorheen waren ze maar pas iets meer dan 1 jaar vrijgelaten-einde straf (voor dezelfde feiten). Bij arrestatie werd het kindje mij toevertouwd door de plaatselijke politiediensten. Jongerenwelzijn was reeds al actief, pleegzorg werd ingeschakeld. Jeugdrechter beschouwde mij als grootmoeder. Het kindje was dus bij mij onder toezicht van beiden. Uit de beschikking van de jeugdrechter mocht het kindje bij mij blijven tot 18/11/2018 en dan werd ze aan een pleeggezin toevertrouwt, met toestemming van de moeder van het kindje. Ik heb alles geprobeerd om haar bij mij te kunnen houden. Ik kan in beroep gaan voor 15 december. Mijn laatste toevlucht was contact zoeken met de biologische vader. Dit contact heb ik gehad. Ik heb hem alles uitgelegd en hij is bereid me te helpen. Hijzelf heeft gezegd dat hij zijn advocaat hierover zou inlichten en me op de hoogte zal houden.Ik wil er ook nog bijvoegen dat dat kindje voor de overdracht naar het pleeggezin al een proefperiode van weekendverblijven in het pleeggezin meegemaakt heeft om zo kennis te maken. Het verblijf tijdens deze weekends verliepen niet naar haar zin, als ze terug bij mij kwam. Ze zei telkens dat ze niet wou gaan naar dat pleeggezin en weende. Ook nu, tijdens de 14 daagse bezoeken en halve schoolvakanties die me toevertrouwd werden, protesteert ze telkens heftig en begint te wenen als ze terug moet gaan naar dat pleeggezin. Er werden me van alle afspraken opgelegd en ieder voorstel van mijnentwege werd door Jongerenwelzijn en pleegzorg afgewimpeld. Kan de biologische vader en zijn advocaat niet pleiten voor een eventuele voogdij naar mij toe of een andere vorm van verbijf en opvoeding door mij?
In afwachting van een gunstig antwoord sluit ik deze brief, met vriendelijke groeten, molleken.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding