Toegang ontzegd IN Doel

Jos den Dief
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Toegang ontzegd IN Doel

#1 , 03 dec 2018 20:08

Beste slimmeriken,

Graag iemand die hiermee verder kan helpen.

Zelf ben ik woonachtig in het Waasland, vlak nabij Doel.
Ik weet dat hier een samenscholingsverbod geldt vanaf 21 uur. Dit is voor mijn part enkel geldig vanaf dat ik met meer dan 3 vrienden hier rond hang.
Nu durven wij daar wel eens wat kilometers afleggen in de late uurtjes om Pokémon te vangen op 'Pokémon Go!'. En op regelmatige basis worden wij daar weggestuurd door Securitas om 21 uur "op politiebevel".

Nu vroeg ik mij af of hij ons iets kan maken als wij zijn 'bevel negeren?

Stel dat wij daar rondhingen met 4 man kon ik hier helemaal inkomen. Meestal zijn we slechts met z'n 2, uitzonderlijk met 3. Wij zijn geen sluikstorters, wij zorgen niet voor overlast of zelfs maar geluidsoverlast. Wij zijn rustige jongvolwassenen die hun tijd nutteloos verspelen op een spel.

En voor de vraag komt waarom we niet vroeger naar Doel gaan: wij gaan allen overdag werken en hebben overdag dus weinig tijd. Ook de vraag waarom we persé naar Doel moeten is simpel te beantwoorden: omwille van de efficiëntie. Daar is op Pokémon Go! meer te beleven dan in nabij gelegen gemeenten.

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groeten,

Jos

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 03 dec 2018 21:13

Securitas kan u zelf niets maken. Een optie is ze de politie erbij laten halen, dan hoort u waarom u geweigerd wordt. U hebt zeker gelijk dat dit niet onder het samenscholingsverbod kan vallen, maar politie kan natuurlijk andere redenen hebben om u te weren.

Reclame

Terug naar “Andere”