Rechten biologische vader

FranBar
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Rechten biologische vader

#1 , 13 nov 2018 16:41

Hallo
Ik heb een vraag over een item dat mij reeds een hele tijd op de maag ligt en zelfs mijn leven beheerst.
Een paar jaar geleden ontmoette ik een vrouw. Zij was bijna 40 en was niet echt op zoek naar een relatie, maar ze wou wel een kind. Dat ze niet op zoek was naar een man, ontdekte ik pas later. Ik heb haar slechts een paar maanden gekend. Zij bleek zwanger en verdween na 2 maanden met de noorderzon. Nooit nog iets van haar gehoord. Ik wist dus ook niet of ze de baby gehouden had of niet. Ik wist ook hoegenaamd niet of ik de vader was of niet.
Plots een tweetal maanden na de geboorte kreeg ik meer duidelijkheid. Ze verplichtte mij tot een DNA-test. Na een procedure van 5 jaar veroordeelde de rechtbank mij tot het betalen van 200 euro onderhoudsgeld. Nu zijn we een half jaar later en heb ik het kind nog steeds niet gezien. Dat doet wat met een mens. De jongen wordt in januari 5 jaar.
Geld vragen en verhinderen dat je je eigen kind ziet. Kan dat zomaar?
Wat zijn mijn rechten om mijn kind te kunnen zien? Kan iemand mij hierop duidelijk antwoorden.
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54
Berichten: 445

#2 , 13 nov 2018 16:51

Er is dus een vonnis van de familierechtbank. Wat zegt die over de omgangsregeling?

Reclame

Terug naar “Andere”