Wil niet dat overgroot opa mijn kind ziet

Stuart
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Wil niet dat overgroot opa mijn kind ziet

#1 , 12 nov 2018 20:20

Hallo iedereen

Zou graag wat juridisch advies willen omtrent deze situatie:

Mijn grootvader is niet meer goed in zijn hoofd. Hij heeft sinds enkele jaren zich in de schulden gewerkt door een vrouw al zijn geld te geven en zichzelf de nesten in gewerkt. Rond de 80 000 euro (waarvan ik het weet). Zit nu in de schuldbemiddeling maar ik weet dat hij nog leningen buiten de schuldbemiddeling is aangegaan. Hij beschermde deze vrouw met alles wat hij kon. Heeft nu geen contact meer met haar.

Hij heeft mijn grootmoeder aangevallen, met de keel genomen etc. Is allemaal bij de politie gedocumenteerd en loopt een rechtzaak tegen hem.
Hij valt "jonge" om dan al niet te zeggen minderjarige meisjes lastig op facebook. Is een man van 72 jaar.

Niemand van de familie wil nog iets met hem te maken hebben, zijn kinderen niet, kleinkinderen niet.

Ik voel me niet meer goed om met hem om te gaan, wil niets meer met hem te maken hebben.
Wat is er nodig voor een contactverbod?

Heb pas een baby gekregen met mijn huidige vriendin en hij dreigt met juridische stappen om deze kleine te zien. DAT WIL IK NIET.
Ga morgen naar de politie maar zou al graag eens horen wat hij mogelijk zou kunnen doen.

Ik weet dat een rechter altijd in het voordeel van het kind gaat kijken. Kleine komt niets te kort, zit in een goede stabiele omgeving.
Hij heeft niets te zoeken bij deze kleine.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 nov 2018 08:28

Beste,

Enkel ouders en grootouders moeten geen affectieve band met het kind bewijzen om omgangsrecht te claimen. Overgrootouders moeten echter voor de rechtbank kunnen aantonen dat ze een "bijzondere affectieve band" hebben vooraleer ze kunnen aanspraak maken op bovenstaand recht.

Stuart
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 nov 2018 13:01

Dank voor het antwoord.

Hij zei dat zijn advocaat gezegd zou hebben dat dat niet nodig was omdat het pas geboren is.

Dit is dus foutief?

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 nov 2018 13:17

Dank voor het antwoord.

Hij zei dat zijn advocaat gezegd zou hebben dat dat niet nodig was omdat het pas geboren is.

Dit is dus foutief?
Ik heb een sterk vermoeden dat hij helemaal geen advocaat heeft. Ga gewoon niet in op zijn vragen / berichten / etc. Als hij u toch blijft lastig vallen, stuur dan nog één aangetekend schrijven waarin u zegt dat u bij een volgende contact aangifte zal doen bij de politie voor belaging (doe dat ook effectief als hij u daarna nog probeert te contacteren).

Laat hem verder maar procedures opstarten zoveel hij wel. De kans is zo goed als onbestaande dat hij het recht zal krijgen uw kind (zijn achterkleinkind) te zien als jij dit niet wil (zeker niet gezien zijn voorgeschiedenis).

Dus: probeer ieder contact te vermijden. Focus u op uw kindje en geniet ervan zoveel je kan. Voor je het weet zijn ze groot (ik kan er van meespreken ;-). Negeer uw grootvader volledig, en als dit niet lukt omdat hij cotnact blijft zoeken, volg dan mijn raad op...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 nov 2018 13:22

Ik volg volledig het advies van Tom, ga ieder contact uit de weg en informeer hem inderdaad formeel dat hij geen contact meer opneemt.

Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 13 nov 2018 13:40

De overgrootouder zou wel nog bezoekrecht kunnen afdwingen indien het niet lukt voor omgangsrecht.
Het zal evenwel afhangen van wat de rechtbank beslist, de wetgeving is er niet duidelijk over (voor het bezoekrecht).
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Stuart
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 nov 2018 14:07

Dank jullie allemaal voor de antwoorden. Ben nu al meer op mijn gemak.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 13 nov 2018 14:16

De overgrootouder zou wel nog bezoekrecht kunnen afdwingen indien het niet lukt voor omgangsrecht.
Met een dossier van geweldpleging (als ik de TS mag gelove) en verder geen enkele band met dat kind, mag hij dit wel op zijn buik schrijven. Hij kan eisen zoveel hij wil, maar ik zie hem weinig (zeg maar niets) uit de brand slepen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”