Vader overleden op verlof

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

Vader overleden op verlof

#1 , 13 okt 2018 12:31

Beste mensen, ik hoop dat ik het juist subforum gekozen heb.

Mijn zus en ik zitten serieus in de miserie en hopen hier wat hulp te krijgen hier.
Mijn vader is plots overleden op verlof in zijn hotel in Bulgarije.
Hij had geen verzekering bij reisorganisatie maar wel bij de mutualiteit.
Lichaam is gerepatrieerd door de ziekenkas (samen met identiteitskaart ).
Persoonlijke spullen liggen ginder nog en reisbureau doet er niks voor en hotel is gesloten nu.

Hieronder het antwoord van reisbureau:

Geachte Mevrouw XXXXXXx (mijn zus dus)

Bedankt voor uw schrijven.
Zoals eerder besproken kunnen we geen ondersteuning bieden bij het versturen van de bagage naar België via onze luchtvaartmaatschappij, daar we enkel tijdens het Zomer seizoen operatie hebben op Bulgarije.
De bagage is in bewaring gebracht door de hotellier bij de lokale agent, om de bagage en bezittingen ter recupereren kan Mevrouw ( mijn zus ) .Het best een opdracht geven aan UPS of DHL om de bagage op te halen bij de lokale agent en laten vervoeren naar België.

Hopend u hierbij van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groeten,

Hieronder een bericht van mijn zus naar mij:


Die mevrouw van FOD (Buitenlandse zaken ) heeft me net teruggebeld nav reisbureau zijn kille mail.
Zij zegt dat ze dit allemaal nog nooit heeft meegemaakt. een prutser van een begrafenisondernemer. Nu klopt de overlijdensdatum ook niet!!
Ze zegt zelf dat reisbureau echt geen moeite doet - uw vader is wel overleden zegt ze op hun reisbestemming. Dat het hotel dicht gaat voor winterstop kunnen wij niks aan doen. Als er iemand sterft tijdens hun vakantie moeten ze op zijn minst zorgen dat de bagage en persoonlijke zaken naar de kinderen gaat.
ik heb naar reisbureau nog een mail gestuurd - jj in cc. ( zie hierboven hun antwoord)

Ze zei ook dat ik zonder XXXX (verantw reisbureau) in te lichten naar de site van reisbureau moet gaan - klachten en daar de verantwoordelijke vragen. Ze
( FOD ) zegt dat we dit niet mogen laten passeren.

Kan er iemand zeggen wat onze rechten zijn aub.
De kledij is niet van belang die mag ginder eventueel vernietigd worden maar de persoonlijke spullen zoals portefeuille, rijbewijs, fototoestel eventueel moeten we toch terug krijgen.

Dank u voor de hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis
Berichten: 3293

#2 , 13 okt 2018 14:01

Sterkte met het verlies van uw vader.

Wat zegt de bijstand van de mutualiteit, Mutas?

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#3 , 13 okt 2018 15:00

Sterkte met het verlies van uw vader.

Wat zegt de bijstand van de mutualiteit, Mutas?

Ik heb juist getelefoneerd en normaal ging het meekomen met lichaam maar is niet gebeurd dus.
ze gaan me maandag terug bellen met met meer nieuws.
Alvast bedankt

Reclame

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#4 , 17 okt 2018 10:23

Gisteren telefoon gekregen van Mutas.
Repatriëring persoonlijke spullen is voor de nabestaanden blijkbaar.
Heb contact opgenomen met persoon die kantoor beheert ginder en waar het gerief ligt en hij ging volgende week als hij terug naar Bulgarije ging het pakket klaar maken om te versturen als ik betaald heb.

Thx.

artemis
Berichten: 3293

#5 , 17 okt 2018 11:47

Bedankt om de uitkomst te komen melden.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 okt 2018 15:05

Ik denk dat de beste oplossing de oplossing is die de reisorganisatie voorstelt: vraag een pakketdienst zoals DHL of UPS de opdracht om de bagage bij de lokale reisagent op te pikken en bij jullie te bezorgen. Dit gaat nu ook geen fortuin kosten. Je kan daarna dan nog zien of je die kosten ergens wil recupereren, maar ik zou zo niet meteen weten wie je daar verantwoordelijk voor kan stellen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”