eigendom gecoloceerd persoon

Maes Davy
Topic Starter
Berichten: 3

eigendom gecoloceerd persoon

#1 , 14 sep 2018 14:54

besten

Een familielid werd enkele jaren gecoloceerd door de staat. Sindsdien leeft hij in een gesloten instelling.
nu zijn zijn 2 eigendommen in handen van een aangesteld advocaat. Deze zou de eigendommen renoveren om ze te kunnen verhuren. nu enkele jaren later is er nog niks aan veranderd en wordt er een leegstandsboete betaald. Bij contact met de advocaat word er telkens gezegd "dit komt in orde, we zijn er mee bezig".

heefd die advocaat zomaar het recht om alles naar zijn zin te maken zoals hij het ziet ? kan ik met goedkeuring van mijn gecoloceerd familielid desnoods via een notaris ofzo de bevoegdheid van de wonningen op mij nemen ? enig advies waar ik mij kan bevragen ?

mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 17 sep 2018 08:12

Enkel de vrederechter kan de bewindvoering wijzigen. De man in kwestie is handelingsonbekwaam verklaard en heeft dus niets meer te zeggen. Kans dat de vrederechter op zo n verzoek ingaat is minimaal. Je kan hier dus weinig tot niets aan doen.

Reclame

Terug naar “Andere”