Kleinkinderen opeisen

Vekemans
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Kleinkinderen opeisen

#1 , 09 sep 2018 21:37

Hallo,
Ik heb een vraagje mijn schoonmoeder wil de kleinkinderen zien
Maar wij verbieden. Haar niet om haar kleinkinderen te zien, morgen gaat ze naar de sociale dienst, kan ze onze kinderen opeisen om een dag te zien in de week,?
Als we een feestje geven voor de kinderen word ze altijd uitgenodigd maar ze komt nooit wij verbieden. Haar dus echt niet om haar kleinkinderen te zien
Ik vraag me echt af of ze hier iets kan aan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 09 sep 2018 21:49

Laten jullie dat nu toe en wat verbieden jullie?

Vekemans
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 sep 2018 12:51

Wij laten dat toe en verbieden nix om de kleinkinderen te zien, maar ze doet nooit de moeite om naar ons te komen dat is het probleem

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 10 sep 2018 13:16

Dan hebt u gedaan wat moet.
U kan best per aangetekend schrijven ( beter dan een mail) laten weten dat ze steeds welkom zijn bij jullie. Wel uiteraard op momenten dat jullie thuis zijn.
Dat ze steeds uitgenodigd worden maar nooit komen.
Eindig met dat jullie altijd bereid zijn om overeen te komen.
Vermeld de laatste 5 à 10 feiten in uw brief.
Een AS wordt in tweevoud opgesteld met datum en plaats.
Beëindig de brief met de melding dat er ook een gewone brief zal verstuurd worden. Verstuur deze gewone brief enkele dagen later en verwijs in de brieven naar elkaar.
Gebruik ook een Antwoord / Reponse kaart dan hebt u de handtekening van diegene die de brief in ontvangst heeft genomen.
U kan zelfs best aan beide schoonouders elk een aparte brief sturen dus aan grootvader en aan grootmoeder. Kunnen ze nooit zeggen dat ze van iets wisten.
http://www.tzitemzo.be/ouders/zoeken6

https://www.gezinsbond.be/Gezinspolitie ... nderen.pdf

Als er echt een zwaar probleem is kan u daarna voorstellen om te starten met gezamenlijk iets te gaan doen voor enkele uurtjes in een publieke omgeving ( speeltuin dierenpark enz enz)
en dan langzaam uitbreiden al naargelang het geval.

Zijn er nog vragen stel ze maar.

Terug naar “Andere”