Roken mishandeling?

demonen
Topic Starter
Berichten: 247

Roken mishandeling?

#1 , 22 jul 2018 14:11

Een kleinzoon (crimineel, zwaar strafblad) bezoekt een paar keer per jaar zijn oma (mijn moeder) en gaat telkens langs haar zitten in de zetel en rookt dan in haar bijzijn zware roltabak.
De oma is hartpatiënt en dement en heeft nooit gerookt. Ze is kortademig.
Is dit mishandeling?
Ik heb het gefilmd met mijn smartphone maar hij heeft die hardhandig uit mijn handen genomen en het filmpje gedeleted en daarna zoals gewoonlijk de doodsbedreigingen geuit (politie is al meermaals moeten komen).
Kan ik voor het roken klacht indienen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jul 2018 16:03

Waar gebeurt dit roken? Woont de oma nog thuis of is dit in het rusthuis?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

eylis
Berichten: 8840

#3 , 23 jul 2018 16:43

Als de oma niet in een rusthuis woont, vraagt u aan de dokter een attest te schrijven waarin staat dat gezien de gezondheidstoestand van de oma er niet in haar bijzijn gerookt mag worden. Hang daarvan een kopij in de woning en mail een kopij naar de hardleerse (en erg onbeleefde) jongeman. Eerst en vooral doet u aangifte van de aanval op uw persoon en het afnemen van uw GSM (en het wissen van beelden). Volgende keer dat er vastgesteld wordt dat hij dit doet (maar dan moet je hem weer op heterdaad betrappen en zorgen dat je GSM niet afgenomen kan worden) laat je bij de politie je klacht noteren per PV (kopij meebrengen van het doktersattest én kopij van je mail naar de roker) Het is verboden te roken in auto's met kinderen.Ik kan me inbeelden dat het roken in bijzijn van zieke, zwakke oude mensen ondanks een pertinente doktersattest een bewuste aanval is op de gezondheid van een persoon.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jul 2018 09:39

Als de oma nog thuis woont zou ze, in de situatie dat ze niet dementerend zou zijn, haar "regels" kunnen opleggen aan iedereen die de woning betreedt. Zo kan ze de jongeman de deur wijzen als ze dit wil.

Is er een bewindvoer-der / -ster aangesteld voor de oma? Geen idee of deze persoon kan optreden tegen de jongeman in het belang van de gezondheid van de oma.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”