Minderjarige kinderen

SBDDL
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Minderjarige kinderen

#1 , 05 jul 2018 21:26

Ik heb advies nodig voor het volgende: mijn papa is in april llnoverleden. Uit zijn tweede huwelijk zijn nog 2 minderjarige kinderen achtergebleven. Mijn zus en ik, uit ons papa zijn eerste huwelijk zijn beiden volwassen en hebben een gezin.
Ons papa woonde met zijn huidige gezin in bij ons oma. Zijn weduwe en de kinderen doen dat nog steeds.
Zijn weduwe heeft een zwaar psychiatrisch verleden, heeft een vreemde origine en kan weinig Nederlands. Het leek mij dan ook mijn plicht om voor haar en de kinderen alles te regelen. Dat doen ik en mijn zus al sinds het overlijden van ons papa. Nu alles wat op zijn poten terecht begint te komen, inkomen is geregeld, papierwerk achter de rug, werk geregeld, verzekeringen uitbetaald....beginnen wij een heel andere weduwe te zien. Ondankbaar, gaat met haar post, documenten, papieren,...naar iemand vreemd. Ze wil al gelijk niet meer dat wij op de hoogte zijn. Ik begin ook weer symptomen te zien van haar psychotisch gedrag. Er is natuurlijk geen controle meer of ze al dan niet haar medicatie neemt. Voordien deed onze papa dat. Vorige week tot 2 keer toe de kinderen geweigerd om eten te geven, ze moeten het maar van hun centen kopen...de kleinste lag met koorts, was ziek, ze wilde niet naar de dokter. Ze jaagt de kinderen angst op het lijf door te zeggen dat ze weg gaan...de kleinste heeft 3 dagen naar school geweest met mijn gsm nummer op haar arm geschreven. Heeft ze zelf gedaan. Ik kan hier niet blijven op toekijken dat de kinderen niet behandeld worden zoals wij dat met onze kinderen doen Sons is ze 3 kwart van de dag de baan op, wie weet waar naartoe...., maar kinderen blijven achter bij ons oma. Wij houden hen dan bezig. Wat ik en mijn zus ook met volle overtuiging en uit de grond van ons hart doen.
Wij vroegen ons af...kunnen wij iets ondernemen opdat wij, zolang ze minderjarig zijn, medezeggenschap krijgen in hun opvoeding? Zij kunnen echt niet alleen aan haar over gelaten worden, zijn vogels voor de kat dan...opstaan op tijd doet ze niet, overdag in bed kruipen en slapen doet ze des te meer.s avonds 2 of 3 uur vroeger in bed kruipen en de kinderen laten lopen ook. Kunnen wij het recht krijgen om indien nodig met hen naar de dokter te gaan, naar de kapper ( want mogen ze ook niet van haar),, regelingen voor school? Ook daar is ze nooit present. Kinderen moeten door ons afgezet worden, opgehaald worden, is niet aanwezig bij vertrek of thuiskomst van hun schoolreis of langere periode zeeklassen,...
Wat kunnen wij ondernemen als zij plots beslist om te vertrekken naar het buitenland? Wat kunnen wij ondernemen als kinderen nood hebben aan bepaalde zaken als zij ze weigert te geven? Kan iemand mij hierover adviseren? Ik ben bang voor hun welzijn als mama weer psychose krijgt. Zij kunnen daar dan niet bij blijven. Onmogelijk! Graag jullie advies. Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 05 jul 2018 23:57

Ga om te beginnen eens praten met een http://www.caw.be in uw omgeving.
Daarna kan een bezoek aan de sociale dienst van de politie een mogelijkheid zijn.
Gezien ze bij grootmoeder woont dient ze toch een huur te betalen.
Mogelijk zijn jullie mede eigenaar van dat gebouw of appartement.
(Erfenis van opa via vader)
CLB van school zal nu te laat zijn want vakantie maar als u daar achter kan komen ( belt gewoon enkele CLB op uit de omgeving van de school) hebben die misschien ook info.

Uiteraard is dan een van de opties dat er een al of niet gedwongen collocatie komt.
U kan dan via vrederechter bewindvoering aanvragen voor moeder en via familierechtbank voor uw halfbroer /zuster.

Reclame

Terug naar “Andere”