Onderdruk gezet door toenmalige echtgenote

Andy1880
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

Onderdruk gezet door toenmalige echtgenote

#1 , 23 jun 2018 23:02

In de periode 2012 - 2013 wou ik me laten opnemen in de psychiatrie om te ontwennen van een verslaving aan zware pijnstillers en slaapmedicatie. Ik werd door mijn ex toen onder druk gezet, als ik me liet opnemen dan zou de per direct de echtscheiding inzetten omdat ze van mening was dat als dat zou uitlekken dat ik verslaafd was dat ze haar kinderen kon verliezen als ik me liet opnemen, totale onzin, maar bij haar was er geen plaats om zoiets uit te zoeken.

Nu jaren later ben ik nog steeds verslaafd en steeds aan meer en meer middelen en het is er niet op gebeterd, sinds maart zijn we gescheiden en ben ik nog steeds verslaafd aan mijn medicatie. Kan ik hier iets met doen juridisch gezien in de aard van schuldig verzuim? Ik zou hebben moeten kiezen tussen mijn gezondheid en mijn huwelijk wat me nog wat meer stress bezorgde.

Nu dit jaar staat er na nog 2 operatie die komen achteraf een opname gepland, eindelijk, maar door de onderdrukking van mijn ex is de verslaving enkel maar erger en erger geworden.

Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 24 jun 2018 09:57

Nee dat kan niet. Dit was geen schuldig verzuim of een ander juridisch laakbaar feit. U was nog steeds toerekeningsvatbaar en zelf handelsbekwaam. De beslissing om uzelf te laten behandelen in een ontwenningskliniek, kon u zelf nemen. Of uw (ex)vrouw u nu emotioneel beïnvloedde of niet, dat is niet strafbaar. Na een succesvolle behandeling zal u overigens de zaken ook in een ander licht kunnen bekijken.

Andy1880
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jun 2018 11:48

Bedankt voor de reactie.

Ik kon mij inderdaad laten opnemen, ik moest kiezen tussen mijn vrouw en een opname en ik koos voor mijn huwelijk, maar toch bedankt voor de informatie.

Met vriendelijke groeten

Reclame

Terug naar “Andere”