naamsverandering

Zeeno
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

naamsverandering

#1 , 27 mei 2018 18:34

Ik overweeg al geruime tijd om mijn achternaam te laten veranderen, eventueel ook voornaam.

Mijn vader heeft mij altijd vernederd , nooit heb ik voor hem iets goeds kunnen doen hij heeft mij altijd onder druk gezet , zelfs in mijn puberjaren gedreigd naar mij toe. Hij moest overal zijn zeg in hebben en altijd was zijn wil wet ook al deed ik dit niet graag en wist ik dat dit naar de toekomst toe niet goed voor mij was.
Zo besliste hij welke studierichting ik moest doen , dat ik moest gaan voetballen ik kon nooit iets goed doen ook al was het iets goed dat ik deed dingen opkuisen en ordelijk wegleggen.
De dag van vandaag ondervind ik daar nog altijd de gevolgen van ik heb psychische klachten kan moeilijk met mensen om ben heel wantrouwig en volgens psychiater heb ik hierdoor een persoonlijkheidsstoornis opgelopen. Ik heb een heel negatief beeld over mezelf.
Toch ben ik contact blijven houden met mijn vader maar ergens vertrouw ik hem totaal nimmer. De reden hiervoor is dat hij mijn zuster op handen en voeten draagt en ik ben voor hem steeds het probleem. Sinds enige tijd heb ik zelfs echt een afkeer van hem en telkens als ik mijn achternaam moet noemen walg ik van de naam.Ik ben eigenlijk zo goed als zeker tot het besluit gekomen dat ik zijn achternaam nimmer wil dragen zelfs mijn voornaam die hij mee heeft gekozen doet me soms walgen.
Is het mogelijk dat ik zowel voor- als achternaam verander ? Ik wil eventueel de achternaam van mijn moeder dragen.
Heeft dit gevolgen mbt erven want mijn moeder die wel steeds voor mij goed is geweest heeft altijd gezegd dat het deel dat zij heeft geërfd aan mij en mijn zuster zal toekomen? Mijn vader heeft dus financieel buiten zijn pensioen niets . Ik stel me dus de vraag hoe het zit moest mijn moeder eerst komen te streven en welke gevolgen dit kan hebben indien ik mijn naam laat veranderen.

Tevens ben ik van plan om ergens anders nadien een nieuw leven op te bouwen. Ik zal nog wel contact houden met mijn moeder maar mijn vader is verleden tijd voor mij hij heeft ervoor gezorgd dat mij hele persoonlijkheid naar de knoppen is .

Graag wat raad

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Reclame

Terug naar “Andere”