Geïnterneerd : wat nu ?

Dupje
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Geïnterneerd : wat nu ?

#1 , 14 apr 2018 21:30

Geachte Forum lezer(s)

Ik werd geïnterneerd, omdat ik onophoudelijk e-mails stuurden naar één vrouw, een paar e-mails per dag.
De vrouw ontkend dat zij aanleiding heeft gegeven, zegt dat ze bang is en liegt over nog andere zaken in haar verklaringen.
Dat zij liegt of gelogen heeft, kan ik moeilijk bewijzen, maar er zijn vrienden van haar wel van de waarheid op de hoogte.
Een gerechtspsychiater heeft vast gesteld dat ik een ernstige geestesstoornis heb, na dossier studie.
Ik, mijn ouders, vrienden, weten dat dit helemaal niet zo is.
Wij vermoeden dat hij bevooroordeeld is, door mij te contacteren op een ander, niet officieel adres, die enkel haar advocaat hanteerde.
Ik zou dan ook een tegen expertise willen laten doen, of advies inwinnen hoe ik de interneringsmaatregel kan stop zetten.
Eventueel zou ik de vrouw willen aanklagen, omdat zij loog over zaken, zoals dat ik haar aangeraakt zou hebben. Ik heb haar zelfs ooit eens betrapt toen ze mij bespiedden in de achtertuin. Doe ik er goed aan om haar aan te klagen voor het indienen van valse verklaringen? Of zegt de KBM, dan dat ik mijn zogezegd slachtoffer niet met rust kan laten? Zij liep eigenlijk eerst achter mij, maar dat valt nu nog moeilijk te bewijzen, ik heb nooit iets opgenomen of gefilmd, er zijn enkel gememoriseerde conversaties. Zei beweerd dat ze mij wil "Testen", en beweert met mij te willen trouwen, maar pas over een jaar of 5. (ik weet het , dat is een bizarre uitspraak, voor een stalking -slachtoffer).
Beroep aantekenen tegen de uitspraak, gaat niet, die was in 2016.
Ik ben in 2015 gearresteerd en als alles meezit ben ik pas in 2020 van mij internering, die onterecht is, vanaf.
Dit zou toch vroeger moeten kunnen?
Ook moest ik mijn rijbewijs inleveren, is dit normaal? Ik neem niks van medicatie.
Ik ben nieuw hier op dit forum, vind ik hier een advocaat die de procedure kent, voor een tegen expertise uit te voeren?
Of is er Algemeen advies, mening?


Dank U

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 14 apr 2018 21:37

Als de beroepstermijnen verstreken zijn, kunt u niet veel meer doen. Deze vragen had u twee jaar geleden moeten stellen.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 14 apr 2018 22:24

Over de feiten zal wel een PV bestaat.
Dan heeft men de onderzoeksrechter en daarna de raadkamer die doorverwijst - Daartegen kan men beroep instellen op elk moment dan komt de zaak voor de Kamer van Inbeschuldigingstelling alvorens ze ten gronde bij de rechtbank eerste aanleg komt.
Op al die momenten had u of beter uw advocaat een tegenexpertise kunnen vragen.

Wat is KBM? Of WTF?

Reclame

P-Stone
Berichten: 280

#4 , 14 apr 2018 22:40

KBM = Kamer voor de Bescherming van de Maatschappij, beslist over de uitvoering van de internering.
WTF = in mooi Nederlands : O jeetje :-) . Letterlijk : What The F*CK

Dupje
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 apr 2018 09:46

Ok, bedankt al, voor de reacties. Maar toen internering werd uitgesproken, mocht ik terug naar een open instelling, ik wist toen niet dat ik enkele maanden daarna, voor 13 maanden de gevangenis in moest, en nog een twee tal jaar in een gesloten instelling moest verblijven, waar ik nu nog steeds ben. Men had mij verteld dat je met een interneringsmaatregel, gewoon kunt gaan werken, gebruik kunt maken van de auto en thuis kunt wonen. Enkel af en toe op gesprek bij psychiater en justitie assistent. Ik vond dat dus goed meevallen, en vond het bijgevolg ook niet nodig om in beroep te gaan. Deze info, kwam van mijn psychiater. En die info klopt, maar is enkel van toepassing voor het laatste jaar van de internering. De KBM = kamer bescherming maatschappij, beslist elk jaar verder over de internering. Nu ben ik zogezegd vrij op proef, met een proeftermijn van 3 jaar, daarna word die termijn ofwel verlengd, ofwel wordt de internering stopgezet. Maar nu dat ik vrij ben zit ik wel nog gedurende enkele jaren in een gesloten instelling, die mij de rekening stuurt van 800€/maand, dan ben ik uiteraard mijn werk verloren, door langdurig afwezig te zijn. En mijn vervangingsinkomen, is maar net voldoende om mijn hypothecaire lening af te korten. Gelukkig heb ik nog wat huurinkomsten en had ik wat reserve, anders zou ik zelfs, mijn huis moeten verkopen. Gewoon door wat verliefde e-mails te sturen, WTF? Het zou beter zijn, als ik gewoon naar huis kon en opnieuw zou werken, maar ik zit hier vast.

eylis
Berichten: 8836

#6 , 15 apr 2018 10:45

Hoe dan ook: een afkorting voor een grove scheldterm in een titel plaatsen én ook nog gebruiken in je post staat niet erg netjes. Je komt hier om raad en info te vragen, denk er dus aan dat diegenen die je hier willen helpen, dat soort taal misschien liever niet lezen. Bovendien voegt die scheldterm helemaal niets informatiefs toe.

Dupje
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 apr 2018 10:55

Naar wie is er dan volgens u, eylis, een scheldterm gebruikt?

Dupje
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 15 apr 2018 11:03

From Wikipedia, the free encyclopedia :
"WTF" = an expression of disbelief
geen scheldterm, naar wie dan ook, dus...

eylis
Berichten: 8836

#9 , 15 apr 2018 11:44

Tja, als u overtuigd bent dat die term tot de gebruikelijke standaardtaal behoort om aan onbekenden te vragen u te helpen, kan ik u nog moeilijk duidelijk maken dat dit voor het overgrote deel van de bevolking niet zo is.

Dupje
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 15 apr 2018 12:40

Oké, zal volgende keer OMG, (Oh my god) gebruiken...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_internetjargon

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#11 , 15 apr 2018 15:21

Ik heb de titel aangepast

Franciscus
Berichten: 38583

#12 , 15 apr 2018 23:25

Ik dacht dat het de strafuitvoeringsrechtbank was.... maar nieuwe wet ken ik wel maar niet in detail.KBM blijkt een kamer van deze strafuitvoeringsrechtbank te zijn.
Dan IS er al een veroordeling en bent u al veel verder in de strafprocedure en zijn volgende regels van toepassing.
https://legalworld.wolterskluwer.be/nl/ ... i-iii-wet/

Terug naar “Andere”