Schadevergoeding

RTA2018
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Re: Schadevergoeding

#16 , 13 apr 2018 16:53

Dus men kan mij dagvaarden voor dit? Hoe gaat dit dan in zijn werk? Welke rechtbank, welke termijn tegen dat een deurwaarder aan mijn deur staat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 13 apr 2018 17:02

Dus men kan mij dagvaarden voor dit? Hoe gaat dit dan in zijn werk? Welke rechtbank, welke termijn tegen dat een deurwaarder aan mijn deur staat?
Zo ver zijn we nog lang niet. De tegenpartij zal in eerste instantie een advocaat nemen als ze hier mee verder wil gaan, en die advocaat zal haar wel wijs maken dat haar kansen nihil zijn. Iedereen kan in principe iedereen dagvaarden, maar je moet wel nog "een zaak" hebben. De tegenpartij maakt hier zo goed als geen enkele kans. Als ze je hiervoor zou dagvaarden, kan je daarna op jouw beurt haar voor de rechtbank kunnen brengen wegens "tergend en roekeloos gedign" en een fikse schadevergoeding vragen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

RTA2018
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#18 , 16 apr 2018 13:59

Dus als ik alles op een rijtje zet:
- aangetekend schrijven waarbij ik vraag om geen contact meer op te nemen met mij of mijn familie
- bij verdere berichten: PV laten opmaken bij de politie
- daarna zelf stappen zetten bij advocaat?

mvg

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 16 apr 2018 14:30

Inderdaad. De laatste stap hoeft in principe niet, tenzij je een schadevergoeding zou eisen of je burgerlijke partij wenst te stellen. Belaging is in principe een strafmisdrijf. Het volstaat dat de politie op de hoogte gesteld wordt van de belaging om het gerecht hun werk te laten doen. Jij kan dan eventueel eens opgeroepen worden om verdere verklaringen af te leggen, maar verder hoef je daar niet bij betrokken te worden als je dit niet wenst.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”