Andere ouder roept op school tegen mijn kind

sore
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Andere ouder roept op school tegen mijn kind

#1 , 08 apr 2018 22:33

Beste,

We hebben een jongen van 10 jaar, die het op school soms moeilijk heeft. We zijn reeds sinds begin dit schooljaar in een therapeutische sessie bij een professioneel team.

Soms kan hij zich niet zo goed omgaan in een groep, bijvoorbeeld als hij een spel verliest, en kan hij nogal stevig uit de hoek komen. We werken daaraan.

Maar nu is het reeds de 2de keer dat een andere ouder tegen onze jongen geroepen heeft, dat hij niet meer mag schoppen of duwen of, wel u weet wel hoe kinderen kunnen zijn.

Ik wheb de eerste keer de directeur geïnformeerd dat dit niet de manier is, en dat ik altijd en samen met de zorgjuf, CLB en psychologe de situatie wens te bespreken, zodoende we onze jongen kunnen beter met een situatie leren omgaan.

Maar de reactie van de andere ouder bevalt me niet. Ik wil niet dat hij begint te roepen tegen ons kind, dat doen wij ook niet.

Hoe zouden jullie hierop reageren? Spreek ik beleefd de andere ouder hierop aan? Geef ik hem mijn telefoonnummer als er eens een probleem is?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 08 apr 2018 22:46

Eerder een pedagogische vraag dan een juridische, maar goed. Ik zou het zelf ook niet appreciëren dat een tienjarig kind fysiek geweld vertoont tegenover mijn kind, enkel en alleen omdat er een spel verloren is. Ik denk dat u de andere ouder best eens aanspreekt dat uw kind een probleem heeft en hiervoor in behandeling is. Op die manier kan ook hij de situatie beter begrijpen en zal hij zich terughoudender opstellen in de toekomst.

Reclame

Terug naar “Andere”