Opname Woonzorgcentrum / Serviceflat

WILLA
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opname Woonzorgcentrum / Serviceflat

#1 , 28 mar 2018 13:59

Situatie: 20 jaar geleden kwamen mijn ouders naast ons wonen in onze kangoeroewoning. Zij hebben in die tijd gratis gewoond, maar wel altijd voor onze kinderen gezorgd. Echter recentelijk overleed mijn vader en mijn mama heeft het hier zeer moeilijk mee.

Ondertussen is de druk door haar op ons gezin zeer groot geworden, emotionele chantage naar ons en de kinderen, met zelfmoorddreiging. Verder leugens naar buren en andere familieleden over hoe wij haar aan haar lot overlaten en niets voor haar willen doen (boodschappen, administratie en kleine klusjes worden gedaan, maar werken beide fulltime en zijn niet altijd in de mogelijkheid alles onmiddellijk te doen).

Vrijwillig vertrekken uit onze woning wil ze niet en al zeker niet naar een Woonzorgcentrum/Serviceflat bij 'de oude mensen', al is ze zelf 82.

Wie kunnen we inschakelen om of de situatie recht te trekken en het ook voor ons weer leefbaar te maken of waar kunnen we terecht om haar eventueel te overtuigen dat een woonzorgcentrum een oplossing kan zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 30 mar 2018 23:21

Sociale dienst ziekenfonds - thuishulp - verpleeghulp (gratis) - dienstencheques enz enz
Sociale dienst kan ook een Katz test uitvoeren kan altijd helpen.
Ook een dag per week naar een dagcentrum blijkt voor veel ouderen toch een positief resultaat te hebben.

Reclame

Terug naar “Andere”