Volwassen zoon van 21 j. wil niet werken,slaapt overdag en gebruikt wiet

nieuw begin
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Volwassen zoon van 21 j. wil niet werken,slaapt overdag en gebruikt wiet

#1 , 28 mar 2018 13:02

Ik heb het gehad. Meerdere keren kansen gegeven, mee gepraat,hulp gezocht, veel liefde en geduld later blijft hij lui en wiet gebruiken. Ik ben ten einde raad. Dit moet ophouden. Ik ben alleenstaande moeder. Hoe ga ik hier best te werk aub? Ik heb hem gezegd dat hij vrijdag e.k. werk moet hebben of hij moet hierbuiten. Elders gaan wonen. Hoe begin ik eraan? wat als hij geen werk zal hebben? wat zal zijn vermoed ik. want hij staat maar op rond 16u a 17u IK WIL DAT HET STOPT. aub help me

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 28 mar 2018 13:18

U bent niet verplicht uw meerderjarige zoon te onderhouden als hij niet meer studeert. Maw hij moet werk zoeken en zelfs de leefkosten delen met u (dat kan door te helpen in het huishouden en onderhoud, boodschappen doen of de kosten delen. Gezien hij totaal niet ingaat op uw vraag om werk te zoeken én hij zelfs ten uwen huize drugs gebruikt, reageert u best met pertinente maatregelen. U moet dit niet accepteren. U kan bij politie klacht neerleggen voor het drugsgebruik ten uwen huize. Uw zoon zal verhoord worden. Misschien lijkt u dit een harde maatregel. Maar misschien moet uw zoon hardleers beseffen dat hij wettelijke grenzen overschrijdt en u uitbuit. Zet hem daarna voor het ultimatum: NU inschrijven op alle interimkantoren in de omgeving.

Reclame

Terug naar “Andere”