internering

pluspower
Topic Starter
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

internering

#1 , 27 mar 2018 14:56

Een psychiatrische patiënt onder bewindvoering pleegt een misdrijf (winkeldiefstal). Resultaat: internering.
Zit al jaren in de gevangenis zonder eens een dagje op verlof. Indien deze patiënt een gevangenisstraf had gekregen was deze al lang vrij geweest. Voor zover ik weet kan enkel een Rechter de internering ongedaan maken. Maar omdat deze zich baseert op een verslag van de psychiater komt er niks van in huis. Gaan ze deze opgesloten laten tot hij krankzinnig wordt of zelfmoord pleegt?
Wie weet een oplossing??????

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 28 mar 2018 11:24

Heeft die geïnterneerde persoon geen advocaat?

pluspower
Topic Starter
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 mar 2018 12:11

De geïnterneerde zou de gevangenis mogen verlaten op voorwaarde dat hij ergens gratis kan gaan inwonen. Niemand, zelfs familie wil daar niet van weten. Apart gaan wonen zou een oplossing zijn maar dat wordt niet toegelaten. Gemakshalve blijft hij nu maar opgesloten.Vermoedelijk voor de rest van zijn leven. Noch de bewindvoerder noch de advocaat ondernemen iets. Hij is niet de enige met dit probleem. Sommige zitten al tien jaar vast eveneens voor winkeldiefstal.

Reclame

pluspower
Topic Starter
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 mar 2018 14:38

Nog aan toevoegen. Ik stelde voor dat ik zou instaan voor de waarborg en de eerste maand huur indien deze persoon alleen zou wonen. Dat zou onvoldoende zijn en dan moest ik maar een advocaat aan spreken om mijn voorstel te verdedigen. Omdat ik niet eens familie ben heb ik dan maar afgehaakt. Het probleem van de internering van deze kwam midden 2016 in de pers.

Terug naar “Andere”