Ouderlijk gezag aanvechten als vader tegen de moeder

Wolters
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ouderlijk gezag aanvechten als vader tegen de moeder

#1 , 16 mar 2018 08:22

Hallo,

Ik ben sinds 2 jaar samen met een man A. We zijn pas getrouwd en we hebben een goede, stevige relatie en een dochtertje samen.

Mijn man A. Heeft nog een dochtertje L. (3,5 jaar) Met zijn ex vriendin H.

Zij hebben elkaar leren kennen door aandringen van familie en ze zijn intiem geweest die avond. H. nam geen pil maar zei dat ze dat wel deed en omdat het condoom gescheurt was is ze dus zwanger geraakt.
Omdat zij zwanger was heeft mijn man haar gesteun uit bezorgdheid voor het ongeboren kindje en de relatie was al met veel ruzie en onenigheid. Na de bevalling is dit geëscaleert door dat H. Koopverslaaft is en haar familie en vrienden steunde met het geld van A. Daarbij had ze een post-natale depressie en was niet instaat om voor het meisje te zorgen. Ze leerde een andere vriend kennen en liet A. Met geweld door de politie op straat zetten. Door de vele ruzies had A. Geen contact meer met zijn ouders en was al zijn vrienden verloren. Hij stond dus op straat en had geen adres. Er is een rechtszaak uitgeproken zonder zijn bijzijn want H. Ontving zijn brieven nog en heeft hem niet laten weten dat er een rechtzaak aankwam met de uitspraak over het kindje. Hij is veroordeert tot €150 euro alumentatie en het betalen van 2/3 van alle andere kosten. In het vonnis staat niet dat hij bezoekrecht heeft maar ook niet dat hij GEEN bezoekrecht heeft. Daarbij staat erin dat ze beide verantwoorderlijk zijn voor het kindje.

Ik heb hem dus van straat geholpen en ben samen met hem gaan samenwonen en hebben zijn schulden samen geteckelt die hij uit die relatie heeft moeten overnemen omdat alles op zijn naam was gezet. We proberen al heel lang een goede verstand houding te krijgen in belang van het kindje L. Maar dat is een echte ramp. Ze heeft veel haat naar mij toe zonder rede, heeft mij na mijn bevalling aangevallen met haar zuster en probeert mijn man te overhalen mij te verlaten voor haar. Ze heeft mij beschuldigd van kindermishandeling en houd het kindje achter zodra A. Niet naar haar pijpen danst.

Onze advocaat wou een minnelijke schikking stellen met haar: elk weekend bij papa logeren om snel aan hem te gewennen zodat vanaf de grote vakantie er een week-week regeling kan worden ingezet. Dan krijgt het kindje structuur en ziet ze papa en mama evenveel. Daarbij kan het kindje dan ook van haar verlatingsangst afgeraken en heeft het een stabiele omgeving. Nu dat is 2 maanden goed gegaan maar nu heeft H. Opeens weer alle contact verbroken en vind dat A. Zijn dochter enkel op zaterdag mag zien overdag.

Ze blijft valse beschuldigen maken waar ze geen enkele aanleiding voor heeft en gebruikt het kindje om A. Pijn te doen. Wij zijn dus een gerechtelijke procedure opgestart met een sociaal onderzoek om proberen het kindje bij ons te laten plaatsen. Dit zijn de redenen:

- wij hebben 2 inkomens. H. Heeft enkel de €150 euro alumentatie en het kindergeld. Ze heeft geen recht op een uitkering en weigert te gaan werken. Vooral dat laatste baart ons zorgen.
-ze is sinds dat ze uitelkaar zijn gegaan bij 3 verschillende vriendjes gaan verblijven. Ze is nu voor een 4e keer verhuist en is op haar zelf gaan wonen op meer dan een half uur afstand van ons. Het kindje moet telkens naar een nieuwe school en wennen aan een nieuwe omgeving vaak met veel mensen op weinig ruimte. Ook moet ze papa zeggen tegen elke vriend van haar waardoor ze niet meer weet wie papa nu eigenlijk is.
- ze heeft geen rijbewijs en geen auto.
- ze heeft een enorme berg schulden. Dat hadden wij ook maar wij hebben dat meteen opgelost op een hoog tempo. Zij heeft geen intentie om hier iets aan te doen. Wij hebben schrik dat ze haar pas aangeschaft meubels in beslag gaan nemen en het dochtertje geen bedje meer gaat hebben.
- ze praat vaak over dat ze het allemaal alleen moet doen en het niet aan kan, depresief is, enzovoort,... dit baart ons zorgen.
- de scholen hebben contact met het CLB over de thuissituatie, dat is nooit een goed teken. Zij hebben beroepsgeheim dus we hebben geen iedee wat er precies loos is maarja..
- H. Heeft nog GEEN ENKELE keer optijd een rekening afgegeven waar A. 2/3 van moet betalen. Vaak gaan hier maanden overheen. Ze houd alle info achter over het kindje wat ze kan. Ze wil gewoon niet samenwerken.
-H. Is agressief in bijzijn van het meisje. Zover wijik weten is ze nooit agressief naar het kindje geweest maar dat is nogsteeds niet goed om te zien voot haar. Ze maakt ruzie met haar vriend waar ze bij is.
-H. Praat met het meisje over dat papa mama vroeger heeft geslagen enzovoort. Ze praat dus op het meisje in. Ik heb dit opgenomen als bewijsmateriaal. Ze probeert bewust de relatie tussen het kindje en A. Te saborteren.

Daarbij zijn er nog andere kleine factoren zoals de vriendjes die ze heeft, onverzorgt voorkomen, roken waar het kindje bij is (ook binnen in huis), niet consequent opvoeden, vieze taal spreken zoals kotsen, mongool, kak,... maarja

Wij willen het kind helemaal niet afnemen maar wij hebben gewoon een veel stabieler leven en gaan wel consequent om met het kindje. We hebben ook een stabiele relatie, werk en woonplaat. We hebben de finaciele middelen om voor haar te zorgen,...

Hoe kunnen wij dit aantonen op het gerecht en voorkomen we dat de moeder word voorgetrokken puur omdat ze de moeder is? We willen gewoon het beste voor het kindje en dat mama zich laat helpen voor haar mentale problemen zodat ze in de toekomst goed voor haar meisje kan zorgen. Meer niet.

Welk advies heeft U voor mij en mij man?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding