procedure om kinderen terug te krijgen na vrijwillige plaatsing in pleeggezin.

megaman2
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

procedure om kinderen terug te krijgen na vrijwillige plaatsing in pleeggezin.

#1 , 19 feb 2018 14:34

Hallo,

door psychische problemen hadden ik en mijn ex-vrouw 6 jaar geleden besloten om onze 2 kinderen in een pleeggezin te plaatsen.
Aangezien zowel ik als mijn ex-vrouw vorig jaar de tijd rijp achtten om de zorg voor onze kinderen terug op ons te nemen,
wilden wij een procedure starten om hen uit het pleeggezin te halen. Volgens pleegzorg zou dit 2-3 jaar in beslag nemen om terug naar huis toe te werken. Dit lijkt ons echter wel zeer lang en we hebben nooit een document gezien waarin staat dat we de pleegzorg willen stopzetten.
Kan iemand mij zeggen welke de officiële manier is om deze procedure aan te vatten en over welke tijdspanne dit zou gaan?
Volgens een Nederlandse wettekst kunnen wij de kinderen op elk moment gaan terughalen zonder procedure aangezien er geen sprake is van plaatsing door de kinderbescherming.

M.V. G.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

megaman2
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 feb 2018 08:15

Nee, in België.
Mijn excuses.
Ik vond geen sluitende wetgevingen van België daaromtrent, enkel een Nederlandse.
Maar aangezien ik die niet terugvond van België, kon ik er niet vanuit gaan dat die hier hetzelfde is.

Reclame

Terug naar “Andere”