Mag mijn minderjarig op vakantie met de tante van mijn echtgenoot?

Mamavan2meisjes
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Mag mijn minderjarig op vakantie met de tante van mijn echtgenoot?

#1 , 18 feb 2018 00:03

Mijn schoonfamilie woont in Rusland. Laatst ging de tante van mijn man naar daar voor 10 dagen , waarop mij schoonmoeder voorstelde om de volgende keer onze oudste dochter mee te sturen met haar zodat ze hun kleinkind nog eens kunnen zien. .

Mag dit zomaar ??? Ik zie daar zo zwaar tegenop!! Ze is nog maar net 4 jaar geworden en als ze bij mijn ouders gaat slapen (60 km van ons) liegt ze dat ze ziek is en mama wilt. . Hoe kan ik in Godsnaam haar 3-4000 km sturen naar daar ?? Ok de eerste dagen gaat ze blij zijn om met haar nichtjes te spelen maar de andere dagen dan ?, ze is maar 4 , hallo! Ik ben niet harteloos en wil de andere opa en oma niets ontnemen maar toch niet zonder 1 van de ouders??
Kom , je moet toch ook denken aan Hoe een kind zich gaat voelen zonder mama??? (Ze is namelijk heel hard gehecht aan mij. )

Mijn vraag is dus: is dit wel toegestaan ?? Ik hoop zo van niet....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8837

#2 , 18 feb 2018 08:46

Als u dat toestaat, mag dat. Als u dat niet toestaat mag dat niet. Het is uw kind en u draagt samen met de vader het ouderlijk gezag. Dus u beslist samen of u uw kind met een familielid op vakantie laat meegaan. Als u het er samen niet eens over geraakt, is de meest logische optie dat u zelf meegaat of dat uw 4jarig kind niet alleen mee laat gaan op vakantie naar een land buiten Europa.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 18 feb 2018 10:52

waarop mij schoonmoeder voorstelde om de volgende keer onze oudste dochter mee te sturen met haar zodat ze hun kleinkind nog eens kunnen zien. .
Is het dan niet veel logischer dat mevrouw naar hier komt op vakantie?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Mamavan2meisjes
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 feb 2018 15:52

waarop mij schoonmoeder voorstelde om de volgende keer onze oudste dochter mee te sturen met haar zodat ze hun kleinkind nog eens kunnen zien. .
Is het dan niet veel logischer dat mevrouw naar hier komt op vakantie?
Dat wilt ze niet op dit moment omdat ze nog een baby thuis hebben van 50 en zij draagt daar zorg voor omdat de vrouw van mijn schoonbroer daar te lui (?) Voor is ...

Mamavan2meisjes
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 feb 2018 15:52

waarop mij schoonmoeder voorstelde om de volgende keer onze oudste dochter mee te sturen met haar zodat ze hun kleinkind nog eens kunnen zien. .
Is het dan niet veel logischer dat mevrouw naar hier komt op vakantie?
Dat wilt ze niet op dit moment omdat ze nog een baby thuis hebben van 50 en zij draagt daar zorg voor omdat de vrouw van mijn schoonbroer daar te lui (?) Voor is ...
50=5maand

Terug naar “Andere”