hoederecht door moeder vriendin

dyckie
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

hoederecht door moeder vriendin

#1 , 14 feb 2018 21:32

Beste,

Mijn vriendin had al 2 kinderen toen ik ze leerde kennen. Nu zijn die 2 kinderen door het gerecht in een pleeggezin gezet.
Daarna heeft ze nog 2 kinderen bij mij gekregen. Deze 2 kinderen heb ik dan ook herkend dat ik de vader ben. Ze woont samen met haar kinderen bij haar moeder en die haar vriend en zijn zoon en ik woon bij mijn ouders. Nu hebben ik en mijn vriendin ontdekt dat haar moeder het hoedenrecht over onze 2 kinderen wilt verkrijgen en de 2 andere kinderen uit het pleeggezin halen. mijn vriendin heeft een job en heeft ongeveer 125O euro in de maand + kindergeld van zo'n 300 euro. haar ma heeft een ziekte uitkering van rond de 800 euro. maar ze heeft wel verschillende openstaande rekeningen van ongeveer een totaal 1700 euro.

Is er iets wat wij kunnen doen als zij het hoedenrecht wil verkrijgen. Moet zij dat via de rechtbank aanvragen of hoe zit dat en worden ik en mijn vriendin dan ook opgeroepen. Moest ik opgeroepen worden kan ik het dan aanhalen van al die openstaande rekeningen of niet want ben dat via haar accounts te weten gekomen.

Mvg,
Björn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 14 feb 2018 21:50

Hoederecht verkrijgen zal niet gaan is sedert 1994 uit de wetgeving verdwenen.
Ouders hebben zowel het gezags- als verblijfsouderschap.
U hebt de kinderen erkend .
Blijkbaar wonen jullie kinderen bij de moeder (verblijf) -- is daar een reden voor?
Waarom wonen jullie niet samen? Jullie leeftijd of een andere (juridische) reden?
Kinderen zijn dus ingeschreven bij de moeder - kan du niet bij u komen wonen samen met jullie kinderen?
Leeftijd van jullie kinderen ?
Wordt er door u alimentatie betaald?
Waarom werden de twee andere kinderen geplaatst? En leeftijd van andere kinderen?

Via haar accounts te weten gekomen...wat bedoeld u hiermee???

Uiteraard moet zoiets via de rechtbank en zal er zo wie zo ook een sociaal onderzoek volgen ook bij u en uw ouders? Uw toestemming is ook nodig.
Hebt u een inkomen?

Ik stel veel vragen maar gezien we jullie situatie niet echt kennen denk ik dat we hier die info best kunnen gebruiken.

dyckie
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 feb 2018 21:59

Beste,

Ik ben aan het kijken voor een huis zodat we samen kunnen wonen samen met de kinderen.
Ja ze wonnen bij de moeder omdat de oudste daar in de buurt naar school gaat en omdat ik al om 5 uur 'morgens moet vertrekken nar het werk en zij begint later me werken.
Mijn leeftijd is 29 en haar is 25 en de kinderen zijn 2 en 3 jaar.
Ja er wordt alimentatie betaald.
De 2 andere kinderen zijn geplaatst geweest omdat de Jeugdrechter in de tijd vond dat mijn vriendin en haar moeder niet te goei voor de kinderen zorgde. Deze kinderen zijn 6 en 7 jaar.
Via haar email account en haar account bij luminus.
Ik heb een inkomen van rond de 2000 euro in de maand.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38590

#4 , 14 feb 2018 22:23

Ik zou om te beginnen al geen alimentatie meer betalen of zeker uw bijdragen als dusdanig benoemen.
U en uw vriendin betalen gewoon alle kosten voor jullie kinderen en nemen zeker ook alle beslissingen.
Betaal wel een vergoeding aan de moeder voor het inwonen maar noem dat ook geen huur maar '(bezettings)vergoeding'.
Zorg dat de moeder geen enkele beslissing mag en kan nemen over de kinderen.
PS als onze kleinkinderen hier zijn dan eten ze natuurlijk wel wat de pot schaft en hebben wij als grootouders wel het gezag over de kleinkinderen.
Ons huis onze regels.

Terug naar “Andere”