Domiciel van ex verzetten?

Darliiing
Topic Starter
Berichten: 60
Juridisch actief: Nee

Domiciel van ex verzetten?

#1 , 17 jan 2018 16:00

Hallo, ik stel deze vraag voor een vriend van me...
Hij woonde samen met zijn vrienden, ze huurden ene appartement op zijn naam.
Nu is her recent uitraakt tussen hen en de vriendin heeft haar spullen meegenomen is terug bij de ouders gaan wonen.
Echter weigert de vriendin nu om haar sleutels van het appartement terug te geven en gaat ze t pas en te onpas binnen in de woonst.
Ook staat haar domiciel nog op het adres van die vriend van me en weigert ze dit te wijzigen.
Nu blijkt het meisje schulden te hebben en wil die vriend zo snel mogelijk der domiciel verzetten. Kan iemand ons helpen of en hoe dit mogelijk is?

Dankje!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jan 2018 16:10

Als de vriendin daar niet meer woont, kan de vriend vragen haar ambtelijk te laten schrappen. Hij kan dan best gewoon haar spullen in een grote doos stoppen en die apart zetten, en de wijkagent inlichten en vragen om de procedure voor ambtelijke schrapping in gang te zetten. Dit kan wel even duren, vrees ik. Als de ambtelijke schrapping rond is, kan de vriend de sloten laten vervangen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 18 jan 2018 17:08

In principe moet de aanvraag bij de gemeente gebeuren want die zijn verantwoordelijk voor in en uitschrijven - dus dienst bevolking.
Maar kan geen kwaad ook de politie al de verwittigen want die doen meestal de feitelijke controle.
Haar aangetekend in gebreke stellen en sleutels terugeisen.
Hopelijk geen wettig samenwonen enkel feitelijk want anders dient men specifieke procedure bij gemeente op te starten.
In principe is elk binnenkomen een huisvredebreuk (gezien niet wonen) met valse sleutel en het meenemen van goederen ( in principe allemaal van vriend) diefstal en dit met valse sleutel.
Niet vergeten slot te veranderen andere cilinder steken is niet zo moeilijk.
https://www.youtube.com/watch?v=LwRlUd1lBsQ

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 jan 2018 17:21

In principe is elk binnenkomen een huisvredebreuk (gezien niet wonen) met valse sleutel en het meenemen van goederen ( in principe allemaal van vriend) diefstal en dit met valse sleutel.
Niet vergeten slot te veranderen andere cilinder steken is niet zo moeilijk.
Maar dit enkel indien de ex effectief haar domicilie daar niet meer heeft. Zolang die niet verplaatst is, heeft de ex alle recht om daar binnen te gaan...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Darliiing
Topic Starter
Berichten: 60
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 jan 2018 21:55

Als de vriendin daar niet meer woont, kan de vriend vragen haar ambtelijk te laten schrappen. Hij kan dan best gewoon haar spullen in een grote doos stoppen en die apart zetten, en de wijkagent inlichten en vragen om de procedure voor ambtelijke schrapping in gang te zetten. Dit kan wel even duren, vrees ik. Als de ambtelijke schrapping rond is, kan de vriend de sloten laten vervangen.

Oké bedankt! Morgen gaan we actie ondernemen ;)
De vriendin heeft zelf al al haar spullen meegepakt, er staat dus niets meer van haar in de woonst.
Er komt door de huisbaas een nieuw slot omdat het slot langs buiten geforceerd is doordat de vriendin wou binnenkomen, maar men vriend zen sleutel nog op de deur zat :/ dusja, dat gaat wel al gebeuren... kan dat kwaad dat de vriendin dan geen kopie van de sleutel krijgt? Want men vriend zou maar 1 sleutel krijgen van het nieuwe slot omdat hij nu terug ‘alleen’ woont...

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 23 jan 2018 19:55

De ex zal de kosten aan de deur moeten betalen ... gezien het laten opsteken van een sleutel geen fout is ... ex had kunnen bellen.
Een of meerdere sleutels hangt af wat er in contract staat ...dus als daar twee staat moet uw vriend er twee krijgen.
Ex kan aan verhuurder een sleutel vragen.

Terug naar “Andere”