Vertrouwelijke correspondentie tussen advocaten

Denise1992
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Vertrouwelijke correspondentie tussen advocaten

#1 , 04 dec 2017 10:32

Mijn advocaat kan mij geen kopie van een brief van tegenpartij bezorgen, want de brieven tussen advocaten blijkt vertrouwelijk.
Ik heb hier nog nooit van gehoord, maar ik ben weinig bekend met het rechtssysteem.

Waarom mag een cliënt het schrijven niet inkijken?

Ik moet aan mijn advocaat mijn antwoord meedelen. Hij zal tegenpartij antwoorden.
Alle andere brieven mocht ik steeds inkijken en nu plots niet meer, ik vind dit heel vreemd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 dec 2017 10:43

Uw advocaat mag wel de inhoud van de brief (dus zonder hoofding en handtekening) kopiëren en aan u geven.

Briefwisseling tussen advocaten is vertrouwelijk, anders zijn onderhandelingen onmogelijk. Als u een kopie van de brief krijgt kan u het vertrouwelijk karakter schaden.

Denise1992
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 dec 2017 11:19

Dank je voor je antwoord.

Hoe pak ik dit aan? Ik heb het gevoel dat de inhoud vertrouwelijk moet blijven en ik niet op de hoogte mag zijn van de volledige inhoud.
Hoe vraag ik vriendelijk naar die brief zonder het vertrouwelijk karakter te schaden?

Reclame

Denise1992
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 dec 2017 11:50

Nog even een vraagje
Is het gebruikelijk dat cliënten brieven van tegenpartij niet inkijken?

Terug naar “Andere”