Gebruik Whatsapp-berichten als bewijs

Turk1985
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gebruik Whatsapp-berichten als bewijs

#1 , 06 nov 2017 19:11

Goededag...

Ik vraag me af of de forensich psychiatrische kliniek aan de hand van de wattsapp berichten maatregelen kunnen treffen als hun de berichten van de tegen partij hebben ingezien?

Is dit ook geen privacy schending?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 nov 2017 16:10

Goededag...

Ik vraag me af of de forensich psychiatrische kliniek aan de hand van de wattsapp berichten maatregelen kunnen treffen als hun de berichten van de tegen partij hebben ingezien?

Is dit ook geen privacy schending?
Forensisch Psychiatrische Kliniek is iets typisch Nederlands. Als uw vraag zich over feiten in Nederland gaat, moet u zich tot een forum richten dat zich toespitst op de Nederlandse wetgeving ipv de Belgische.

Verder: hoe komt de kliniek aan die berichten? Stel dat een patiënt berichten stuurt aan persoon X en persoon X deelt deze berichten mee aan de kliniek, dan is er geen sprake van schending van de privacy. Als de kliniek zomaar de smartphone van de patient genomen heeft om daar in zijn of haar berichten te neuzen, is dit wel schending van de privacy (ook in Nederland).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 13 nov 2017 17:46

Kan tegenwoordig ook België zijn
http://www.apzst-lucia.be/afdelingen/kl ... iatrie-kfp

En om uw berichten te lezen dan zijn dat andere diensten die op basis van een gerechtelijk onderzoek een bevelschrift hebben.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 nov 2017 11:28

En om uw berichten te lezen dan zijn dat andere diensten die op basis van een gerechtelijk onderzoek een bevelschrift hebben.
Niet noodzakelijk. Stel dat een patient uit het ziekenhuis een dreigbericht gestuurd heeft naar een familielid, en dit familielid stapt naar het ziekenhuis en zegt "Kijk, jullie patient heeft dit naar mij gestuurd!", dan is er helemaal niets onwettigs gebeurd, en is er ook geen bevelschrift nodig geweest, en is het ziekenhuis toch op de hoogte van het bericht.

Van zodra je een bericht stuurt, moet je beseffen dat de ontvanger van dit bericht ermee mag doen wat hij wil. Als de ontvanger dit wil delen, zie ik niet in waarom dit niet zou mogen (tenzij de ontvanger bijvoorbeeld een beroepsgeheim te respecteren heeft)?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 14 nov 2017 23:09

Klopt uiteraard ... de ontvanger mag met dat bericht doen wat hij/zij wil.

Terug naar “Andere”