Niet naleven co ouderschap

Goldenspike
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Niet naleven co ouderschap

#1 , 07 nov 2017 13:51

Mijn zoon werd op 1 juli 17 jaar, tot vorige maand had ik hem in co ouderschap week om week sinds zen 7de jaar. Nu beslist hij omdat hij bij mij wel moet luisteren en niet de hele week mag gamen, om bij zen moeder te blijven. Vandaag ontving ik een brief van haar advocaat waarin een toeslag van 250 euro per maand wordt geëist...
Kan ze dit zomaar eisen terwijl ze mij het recht afneemt om men zoon wel een opvoeding te geven ? Ze motiveert hem niet om toch naar mij te komen, integendeel ze koopt hem wat hij wil wetende dat het bij mij anders is.
Ik ben machteloos, wat moet ik ermee, wat zijn mijn rechten ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 07 nov 2017 14:14

Neen ze kan dat niet ...maar kan wel gevraagd worden.
U kan haar via AS melden dat het vonnis moet nageleefd worden en dat ze alles moet doen om zoon toch naar u te laten komen.
Dat is co-gezagsouderschap en daar moet ze aan voldoen.
Als ze meer geld wil zal ze naar de rechtbank moeten - gezien u haar al verwittigd hebt mee te werken aan feit om zoon te laten komen - doe een voorstel tot (bemiddeling zal dat 'ietsje' moeilijker worden om een verhoging of alimentatie te bekomen.
Vanaf 12 jaar kan een kind gehord worden door de rechter. Vanaf 18 beslist het kind zelf want dan volwassen.
U kan gezien vonnis niet wordt nageleefd aangifte bij politie doen voor niet naleven vonnis. Vonnis wel meenemen en ook een kopie voor het dossier.

Laat ze maar naar rechtbank gaan als er door haar en zoon niet meegewerkt worden aan bemiddeling

PS u beslist toch mee over school en krijgt ook de schoolresultaten te zien ( zelfs meetekenen) en gaat ook naar de oudercontactavonden.

Goldenspike
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 nov 2017 17:16

Heel erg bedankt voor de snelle reactie. Ik ga morgen vroeg klacht indienen.

Reclame

Terug naar “Andere”