Leefloon ocmw

boos
Topic Starter
Berichten: 305

Leefloon ocmw

#1 , 02 okt 2017 11:53

Hallo

Ik heb een aanvraag gedaan bij het OCMW voor een leefloon.
Mijn enigste inkomsten is het kinderbijslag.
Echter vragen ze mij 3 maanden geleden bankafschriften en soms verkocht ik wel spullen op 2dehands
Zien ze dit als verworven inkomsten en kunnen ze me aanvraag annuleren?
Als ze de aanvraag annuleren kan ik dan nog ergens aankloppen want dan zit ik echt zonder inkomen, is dit normaal?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 02 okt 2017 11:56

Als dat een regelmatige activiteit is dient u hiervoor zelfs een ondernemingsnummer aan te vragen en dient u belastingen te betalen op uw inkomsten.

Als dit echter maar sporadisch eens een verkoopje is, hoeft u niets te vrezen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 okt 2017 15:29

U redt het toch al zeer lang met je tweedehands verkopen, verleden jaar heb je nog eens je BVBA verkocht volgens wat je toen plaatste.
Voor het ocmw is het een koud kunstje om eens na te zien wat je zoal post op de tweede hands, want jij verkoopt ook grote dingen op tweedehands als ik me goed herinner, zoals tweede hands keukens.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 02 okt 2017 15:50

U redt het toch al zeer lang met je tweedehands verkopen, verleden jaar heb je nog eens je BVBA verkocht volgens wat je toen plaatste.
Voor het ocmw is het een koud kunstje om eens na te zien wat je zoal post op de tweede hands, want jij verkoopt ook grote dingen op tweedehands als ik me goed herinner, zoals tweede hands keukens.
Zelfs namaak elektronica.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 02 okt 2017 18:50

Als het eigen spullen zijn die ze verkoopt, is er geen probleem. Is het een doorlopende handel is er wel een probleem. In dat geval kan het OCMW maandelijks bepalen welk bedrag u ontvangt, op basis van de inkomsten uit verkoop.
Stel in elk geval uw aanvraag en werk 100 % mee.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 03 okt 2017 11:23

U hebt diezelfde vraag hier al een gesteld op 22 mei 2017 03:30.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Andere”