Ongewenste post met valse beschuldigingen.

Chantal11
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ongewenste post met valse beschuldigingen.

#1 , 30 sep 2017 16:45

Beste,

Al jaren krijgen we ongewenste post van een dicht familielid, maar de laatste maand volgen de ongewenste poststukken elkaar snel op. In elke brief staat geschreven dat ik objecten zou ontvreemd hebben in de woning van de briefschrijver. Wetende dat ik al 23 jaar totaal geen contact heb met deze persoon en tevens nog nooit in de woning ben geweest van deze persoon zijn de beschuldigingen totaal onjuist en gelogen.

2 tal jaar terug was er een extreem voorval zodat we te weten kwamen dat deze persoon in en uit delirium gaat door vroeg dementie, Nu plots de brieven elkaar snel opvolgden ben ik naar de politie gegaan om klacht in te dienen tegen het familielid, daar krijg ik te horen dat het niet veel zin heeft en dat het heel snel zal geseponeerd worden ze raden mij aan om de maatschappelijke recherche in te schakelen.

Heb dus de maatschappelijke recherche ingeschakeld ze hebben een buurtonderzoek gedaan en het familielid gesproken de andere familie leden die ook te pas en ten onpas brieven krijgen met beschuldigingen zijn niet gehoord! Onderzoek is nu afgelopen en er is geen rede om over te gaan naar een gedwongen opname.

Alle brieven zijn opgesteld in wartaal en met diefstal en inbraakbeschuldigingen deze persoon is kapitaalkrachtig en haalt 100% energie uit negativiteit. Ik sta machteloos tegenover deze persoon en mijn familiaal leven word hierdoor sterkt verstoord door al deze valse beschuldigingen.

Graag had ik jullie inzicht zodat ik weet hoe ik hier verder kan ....

Mvg,
Chantal

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 30 sep 2017 18:40

Beste

het louter schrijven van brieven door een dement iemand is geen reden tot opsluiting. Verward gedrag door dementie is nu éénmaal een onderdeel van die ziekte.
Je kan perfect die brieven ongeopend bij het oud papier steken. Als er verder geen bedreigend gedrag of geweld plaats vindt zal er inderdaad geen gevolg gegeven worden aan dergelijke klacht. U beseft ook dat er - helaas - veel ergere dingen gebeuren waar prioriteit wordt aan gegeven.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 30 sep 2017 19:05

Als u vindt dat persoon gedwongen moet opgenomen worden, kan u en de andere familieleden dat perfect zelf via gewone collocatie.

http://www.vlaanderen.be/nl/gezin-welzi ... collocatie
http://www.google.be/search?client=ubun ... hAfUpIHoCw
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet

Best eens met uw huisarts bespreken die kan desnoods contact opnemen met zijn collega.

Reclame

Chantal11
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 okt 2017 05:57

Bedankt basejumper en Franciscus voor jullie reactie.

Terug naar “Andere”