Is het kind van mijn broer van mezelf?

MT ink
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Is het kind van mijn broer van mezelf?

#1 , 28 sep 2017 19:24

Beste

Ik heb een bizarre maar prangende vraag betref de dochter van mn broer. Het ligt zeer gevoelig en hoop hier de juiste antwoorden en steun te mogen ontvangen.

Mijn broer heeft zijn ex via mij leren kennen en zijn 11 à 12 jaar geleden een relatie begonnen waaruit een dochter is voortgekomen. Echter heb ikzelf enkele weken tot een kleine maand voor de kennsimaking, betrekkingen gehad met haar. (Aangezien ik haar van kinds af ken vanop jeugdkampen en haar na lange tijd terug zag)

Net voor haar bevalling liet zij 10j geleden al een keer vallen dat het kind van mij zou kunnen zijn. Door het gebrek aan geloofwaardigheid werd dit altijd weggelachen. Nu, 10 jaar later komt zij weer op de proppen met hetzelfde verhaal en meerdere mensen denken op het eerste zich ook dat ik de vader ben gezien de gelijkenissen die er zijn.

Door de combinatie van alle voorgaande elementen is de twijfel toch jomen opdraven en moet ik voor mezelf weten of zij mijn dochter is of niet.

Als vader tov een alleenstaande moeder heb je niets te zeggen, dat weet ik door de problematiek en commotie dat we hebben gehad met mijn broer zijn ex.

Nu zit de ex in kwestie nog voor een lange tijd in hechtenis, mijn broer woont samen met zijn vriendin plus haar 2kinderen, maar zijn dochter woon nu bij de grootmoeder van zijn ex.

Kan ik een procedure opstarten tegen mijn broer om een DNA test af te dwingen. Hij is op de hoogte van de situatie en van mijn wens om de test te doen maar keurt dit volledig af en wenst hier niet aan mee te werken. Kan ik in deze situatie iets beginnen tegen mijn broer om voor eens en voor altijd uit te klaren dat dit MIJN kind is en niet van mn broer?

Alvast bedankt voor jullie eerlijke feedback zonder vooroordelen.

Mvg

MT ink

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 sep 2017 19:58

De test moet niet worden afgenomen van uw broer, maar van uzelf en het kind.

MT ink
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 sep 2017 20:02

Hey Mava105

Daar ben ik inderdaad noet duidelijk over geweest. Het is inderdaad de bedoeling dat ik de test afleg met zijn dochter. Het probleem is dat ik ze niet mee krijg en dat hij zijn goedkeuring moet geven. Maar dat wil hij dus niet

Reclame

Terug naar “Andere”