In beroep na vonnis jeugdrechtbank

E345
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

In beroep na vonnis jeugdrechtbank

#1 , 15 sep 2017 13:17

Even had ik graag willen informeren. Zoontje van 18 maanden heeft momenteel een 50/50 regeling. Dit is uitgesproken door de rechtbank. Ik vind hem veel te jong. Ik begin ook te merken dat hij zich moeilijk kan hechten. Zoontje wordt bij de papa dan ook opgevoed door zijn nieuwe vriendin omdat hij steeds aan het werk is. Op aanraden van mijn advocaat moet ik in hoger beroep gaan. Zijn hier mensen met ervaringen hierin waarbij de rechter in hoger beroep toch gaat kijken naar de leeftijd van het kind?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 15 sep 2017 13:51

In beroep voor het familiehof zal u voor een kamer komen (een voorzitter en een procureur-generaal en een griffier en dikwijls nog een zittingsdeurwaarder) - Famliliehof heeft een bemiddelingskamer - en kamer (vb echtscheidingen enz) en een jeugdkmler ( als het alleen over de kinderen gaat en VOS of MOF toestanden)*
Bereid u goed voor want mijn ervaring is dat u als ouders daar de hoofdrol krijgen en niet uw advocaten die moeten er over waken dat de juridische elementen aan bod komen of de vergeten elementen nog naar voor brengen.

De raadsheren zullen peilen naar het waarom en hoe. Het is niet omdat u iets denk dat het ook zo is ... ook uw eigen negatieve afwijzende houding kan reden zijn dat uw kind van 18 maanden daar op anticipeert - lichaamstaal en taalgebruik is belangrijk.
Dat uw ex gaat werken en zijn vriendin de opvoeding verzorgd zal door het hof niet direct als iets negatief aanzien worden - in feite zijn dat letterlijk uw zaken niet. Jullie kind is nu daar en daar gelden de regels van dat huis. Wat wel telt natuurlijk is hoe dat gebeurd kindvriendelijk is uiteraard vereist.

Goede raad zeg nooit mijn kind ... want daar zou u wel eens heel snel repliek op kunnen krijgen.
Ook tegen argumenten die andere ouder en zijn familie tot de grond afbreken worden niet gesmaakt.
Echter als er een Verontrustende Opvoeding Situatie zou zijn dan moet u niet aarzelen en direct aangifte gaan doen via jeugdpolitie lokale politie (sociale dienst). Dan kan er ook beroep gedaan worden of het wordt opgelegd dat er een sociaal onderzoek komt en eventueel ook een politioneel onderzoek ( door jeugdbrigade)
Indien u vind dat beide partijen in opvoedingswijze teveel verschillen verschillen of voor andere wrijvingen op niveau van familierechtbank en hof bestaat er een bemiddelingskamer die u eerst kan inschakelen ( er zijn trouwens ook bemiddelingsadvocaten en familiale bemiddelaars).

Blijf rustig en doe rustig uw uitleg .....als u het woord hebt - onderbreek de andere niet en laat die ook rustig hun uitleg doen.

Het kind en de band met beide ouders is van groot belang - iedereen voedt op met zijn / haar mogelijkheden en vaardigheden.

*Mijn uitleg is niet volledig en niet altijd helemaal correct maar anders moet ik hier enkele blz schrijven)

Reclame

Terug naar “Andere”