Evolutie ouderlijk gezag

NicoEssers
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Ja

Evolutie ouderlijk gezag

#1 , 01 aug 2017 19:37

Goedendag,

Ik ben bezig met een rechtsvergelijkende studie naar het ouderlijk gezag in Europa. Kan iemand mij wellicht (online) bronnen aanbevelen met betrekking tot de ontwikkeling van het gezagsrecht in België? Op welke wijze is het ontwikkeld van puur vaderlijke macht v.a. het BW 1804 tot gezamenlijk gezag nu? Ik ben in het bijzonder geïnteresseerd in de totstandkoming van het gezag na echtscheiding. Hoe was dit vóór de wetswijziging van 1995 geregeld? Ik heb erg veel moeite om hier een duidelijk beeld van te krijgen. Wat gebeurde er voorheen als ouders scheiden?

Indien iemand mij op het juiste spoor kan zetten zou ik u daar zeer dankbaar voor zijn.

Hartelijke groeten,
Nico

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
NicoEssers
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 aug 2017 02:03

Ik heb inmiddels een enorme hoeveelheid aan bronnen doorgespit, maar zie door de bomen het bos niet meer. Vraag mij alleen af of iemand mij een duidelijk overzicht kan geven over het ouderlijk gezag na echtscheiding zoals dat vóór de wetten van 1987 en 1995 in elkaar stak.

Reclame

Terug naar “Andere”