Vrijwilligerswerk

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

Vrijwilligerswerk

#1 , 17 jul 2017 02:05

Beste allemaal.
Ik heb sinds januari 2017 vrijwilligerswerk gedaan hoor een Poezenasiel. Ik was opvangmama voor katten en kittens
Echter is er door omstandigheden (ziekte van mij) een einde gekomen aan de samenwerking.
Alleen is die verantwoordelijke van de opvang enorm kwaad op mij nu!
Ik heb, na beslissing te stoppen met opvangen, aan haar gevraagd of ik nog 2'kittens uit eigen opvang mocht adopteren. Geen probleem zei ze en zo gezegd zo gedaan.
Nu zijn deze schatjes kog maar net 7weken, dus nog niet wettelijk in orde. Normaal blijven ze dan opvangers tor ze gechipt en geregistreerd zinn, op mijn naam en adres.
Nu is echter 1 van de kittens ziek en wil ik naar de dierenarts gaan, maar de verantwoordelijke zegt nu dat ik dat uit eigen zak moet betalen. Dit hoewel de kitten kog een opvangertje is?
Als iemand anders de kitten zou hebben geadopteerd zou ze de kosten voor dit dierenartsbezoek ook moeten betalen vanuit de opvang, dus waarom nu niet?

Ook is de Adoptiebijdrage van de kittens betaald en heeft ze duidelijk in chat geschreven dat ze de bijdrage heeft ontvangen en dat ze akkoord is dat ik ze nu adopteer de kittens.
Maar nu weigert ze ook nog eens de adoptiepapieren in te vullen?

En als laatste was mij gevraagd een website aan te maken voor haar, ik had dus de domeinnaam al gekocht, maar door deze hele omstandigheid ga Ok de site niet meer maken, maar ze eist nu wel dat ik haar de domeinnaam doneer?!
Ik heb deze zelf betaald en ze zei toen dat we dit wel zouden regelen (als in dat ze me ging terugbetalen), maar ik ga dat niet zomaar sponsoren na alles wat er gebeurd is m?! Ze beweerd nu dat ze via advocaat de domeinnaam gaat opeisen,'maar kan dat zomaar?

Dus kort :
* kan ik gewoon de dierenartskosten aan de opvang/asiel aanrekenen, aangezien ik betaald heb voor een gezond kitten?
* kan ik afdwingen dat ze de adoptiepapieren alsnogninvult?
* kan ze de domeinnaam opeisen zonder ervoor te betalen?!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 aug 2017 11:38

Ik kan (helaas) enkel antwoorden op je vraag m.b.t. de domeinnaam.
Indien de domeinnaam overeenstemt met de naam van het poezenasiel, dan kan men je helaas dwingen om die domeinnaam over te dragen.
Het spreekt voor zich dat - gelet op de omstandigheden - de kosten die jij gemaakt hebt om die domeinnaam te registreren zal moeten terugbetalen.

artemis
Berichten: 3293

#3 , 02 aug 2017 12:17

* kan ik gewoon de dierenartskosten aan de opvang/asiel aanrekenen, aangezien ik betaald heb voor een gezond kitten?
Volgens mij wel. Indien het kitten naar iemand anders zou gaan dan zou het asiel nu immers ook voor deze kosten betalen. Op dit moment zijn de kittens nog niet van jou, je hebt ze enkel toevallig in opvang. En moet er niet nog gevaccineerd worden?
* kan ik afdwingen dat ze de adoptiepapieren alsnogninvult?
Er is een overeenkomst tussen jullie en je hebt je bijdrage al betaald. Met welk argument weigert ze de overdracht?

Wat ik me verder nog afvraag:
-Op welke leeftijd zouden de kittens dan mogen geadopteerd worden?
-Hoe zit het met de castratie? Wanneer gaat dat gebeuren? Het asiel is verplicht (en particulieren ook) de kittens geneutraliseerd te verkopen (of zelfs gratis weg te geven).

Reclame

DeRedelijkheidZelve
Berichten: 78
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 aug 2017 12:24

Mijn moeder is 10+ jaren vrijwilliger geweest in een asiel voor honden/katten. Het einde van haar medewerking (voor persoonlijke redenen) ging ook gepaard met een figuratief mes in de rug. Als passieve toeschouwer over de jaren van haar werk in het asiel heb ik alleen kunnen observeren dat de grote meerderheid van mensen die daar werken, daar ietsje te veel op emoties lopen, en ietsje te weinig op rationeel, kalm denken. In uw schoenen zou ik zo snel mogelijk alle banden willen doorknippen met mensen die geneigd zijn om hun eigen koninkrijk te bouwen, ten koste van de wijdere afspraken in de samenleving, zoals de wetten. Zelfs indien U legaal advies krijgt dat U 100% in het juist bent, en een rechtzaak een eenvoudig pad naar bevestiging hiervan zou zijn, dan nog zou ik geen zaak beginnen met zulke tegenpartijen. Tip: geef hen dat domein gratis, en blaas een gezonde en wijze Oef!

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

#5 , 09 aug 2017 10:17

* kan ik gewoon de dierenartskosten aan de opvang/asiel aanrekenen, aangezien ik betaald heb voor een gezond kitten?
Volgens mij wel. Indien het kitten naar iemand anders zou gaan dan zou het asiel nu immers ook voor deze kosten betalen. Op dit moment zijn de kittens nog niet van jou, je hebt ze enkel toevallig in opvang. En moet er niet nog gevaccineerd worden?
* kan ik afdwingen dat ze de adoptiepapieren alsnogninvult?
Er is een overeenkomst tussen jullie en je hebt je bijdrage al betaald. Met welk argument weigert ze de overdracht?

Wat ik me verder nog afvraag:
-Op welke leeftijd zouden de kittens dan mogen geadopteerd worden?
-Hoe zit het met de castratie? Wanneer gaat dat gebeuren? Het asiel is verplicht (en particulieren ook) de kittens geneutraliseerd te verkopen (of zelfs gratis weg te geven).
Dat van die dierenartskosten is ondertussen geregeld. Na veel heen en weer via een advocaat heeft de opvang uiteindelijk toch betaald.

De kittens worden geadopteerd zodra ze 1kg wegen (en dus geneutraliseerd zijn) dat is ongeveer 11-12 weken.
Ook deze kosten hebben ze na heel wat gedoe uiteindelijk betaald...

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

#6 , 09 aug 2017 10:19

Mijn moeder is 10+ jaren vrijwilliger geweest in een asiel voor honden/katten. Het einde van haar medewerking (voor persoonlijke redenen) ging ook gepaard met een figuratief mes in de rug. Als passieve toeschouwer over de jaren van haar werk in het asiel heb ik alleen kunnen observeren dat de grote meerderheid van mensen die daar werken, daar ietsje te veel op emoties lopen, en ietsje te weinig op rationeel, kalm denken. In uw schoenen zou ik zo snel mogelijk alle banden willen doorknippen met mensen die geneigd zijn om hun eigen koninkrijk te bouwen, ten koste van de wijdere afspraken in de samenleving, zoals de wetten. Zelfs indien U legaal advies krijgt dat U 100% in het juist bent, en een rechtzaak een eenvoudig pad naar bevestiging hiervan zou zijn, dan nog zou ik geen zaak beginnen met zulke tegenpartijen. Tip: geef hen dat domein gratis, en blaas een gezonde en wijze Oef!
Inderdaad heel jammer. Want in dit geval denken ze zo emotioneel na dat ze niet meer denken in het belang van de dieren.
De domeinnaam hoef ik niet gratis af te geven, heeft zelfs hun eigen advocaat met verteld!
Die dien ik enkel af te geven als zij hem van me willen afkopen! (Wat ze dus niet willen)
Maar verder is nu alles opgelost en zijn alle banden nu volledig verbroken.

Terug naar “Andere”