Sociale werker liegt.

Briesje78
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Sociale werker liegt.

#1 , 12 jul 2017 23:33

Beate forumleden

Als.een sociale werker voor het eerst aangewezen word via de jeugdrechter, mag deze mevrouw dan de kinderen verhoren pp school zonder vertouwenpersoon?

Want er staan nu leugens erin die de kinderen niet gezegd hebben. En hoe.moeten we dit bewijzen?

Ik wil.graag weten welke waar wet artikelen betreft verhoor.op school die de sociale werker.doet.alleen?
Ook.hoe kan.ik of waar kan ik de werkwijze procedure weten komen?

Wat zijn nu de volgende stappen die ze vals.kan spelen en ons kinderen.met leugens kan afnemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 12 jul 2017 23:48

Volgens mij kan dit perfect mits rechterlijk bevel.

Hebt u al rekening gehouden met de mogelijkheid dat de kinderen bepaalde dingen wel gezegd hebben, maar dit niet aan u durven zeggen?

Briesje78
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jul 2017 08:41

Is wel erg onlogisch als kinderen voor het errst iemand spreken en iets toevertrouwen?
Ik lees overal dat een vertrouwenpesoon eerder een juf of maatschappelijke werker kan zijn van uiit school dan. En buiten school.iemand die een familie kan zijn. Maar mijn kinderen vertrouwen mij ook en vertellen alles aan ons. Daar heb ik.géén twijfel over.
Dus een vertrouwen persoon is iemand die je langer kent. En niet iemand is die je 5 minuten kent. Toch?

Waarom heeft een kind.die een snoep uit de winkel zou pikken wel recht hebben op een vertouwen persoon en mijn kinderen die niets misdaan hebben geen recht hebben.op een vertrouwen persoon.?

Reclame

Briesje78
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jul 2017 09:34

Artikel 24
§ 1. De minderjarige heeft het recht om zich in alle contacten met de jeugd-
hulpaanbieders, de toegangspoort en het ondersteuningscentrum Jeugdzorg
en in de uitoefening van zijn rechten, opgesomd in dit decreet, te laten bijstaan
door een persoon die aan de volgende voorwaarden voldoet:
1° meerderjarig zijn;
2° niet rechtstreeks betrokken zijn bij de jeugdhulpverlening,
georganiseerd ten behoeve van de minderjarige;
3° op ondubbelzinnige wijze door de minderjarige aangewezen zijn;
4° beschikken over een uittreksel uit het strafregister dat een
model 2 omvat.
De persoon die de minderjarige bijstaat, legitimeert zich bij elk
optreden in die hoedanigheid.
§ 2. Als de minderjarige niet in staat is om zelf een persoon als bedoeld in § 1,
aan te wijzen en als de minderjarige en zijn ouders tegenstrijdige belangen
hebben, kan de jeugdhulpvoorziening of de toegangspoort voor hem een per-
soon aanwijzen die beantwoordt aan de bepalingen van § 1, eerste lid, 1°
en 2°. De Vlaamse regering bepaalt de nadere regels voor de aanwijzing van
die persoon. Het tweede lid van § 1 is op die persoon van toepassin

Briesje78
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 jul 2017 09:38

Gelden deze artikels boven echreven ook op de sociae werker die voor het eerst met de kinderen gaat praten?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 jul 2017 10:23

Wat heeft een sociaal werker er bij te winnen om te liegen in zijn verslag ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#7 , 13 jul 2017 18:26

@TS: ik veronderstel dat (een deel) van het antwoord op uw vraag mogelijk in het door u aangehaalde artikel schuilt: Art. 24, par 1, 1:

niet rechtstreeks betrokken zijn bij de jeugdhulpverlening, georganiseerd ten behoeve van de minderjarige;

Art. 24, par. 2

Als de minderjarige niet in staat is om zelf een persoon als bedoeld in § 1, aan te wijzen en als de minderjarige en zijn ouders tegenstrijdige belangen hebben, kan de jeugdhulpvoorziening of de toegangspoort voor hem een persoon aanwijzen die beantwoordt aan de bepalingen van § 1, eerste lid, 1° en 2°. De Vlaamse regering bepaalt de nadere regels voor de aanwijzing van die persoon. Het tweede lid van § 1 is op die persoon van toepassing

Hoe oud zijn de kinderen? Gaat het om een situatie waarbij u betrokken bent of vermoed wordt te zijn?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Briesje78
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#8 , 13 jul 2017 18:38

@xenophon Mij. Kinderen zijn 6 ,9 10 en 12'

Sociale werker heeft met de kinderen gepraat en werk antekeningen.gemaakt zoals 3 huisjes op papier. Een huisje met hoop, huisje wens en huisje niet leuke dingen.

Mijn kinderen hebben op die papieren geschreven maar die wilt ze ons ook niet laten zien.
Gaat men dus de rechters alleen geloven wat deze mevrouw zegt?
Op school is alles goed. Ze komen niet laat verzuimen niet en hebben nooit straf hebben repect voor de leraren. Hobys hebben ze genoeg geknutsel thuis en sport doen ze aan thaiboxen.

Enkel en alleen enkel mevrouw de sociale werker zegt dat kinderen verontrust gepraat hebben.
Mij. Kinderen zeggen dat het nie zo is. Dus daarom mijn vraag dan hoort er geen vertrouwen persoon erbij?
Welke wetten zijn hiervoor de protocol van school. Zoals kind hoort zich veilig te voelen op school.

LeenW
Berichten: 12825

#9 , 13 jul 2017 19:06

Het feit dat er een sociaal werker wordt aangesteld dor de rechter, geeft toch aan dat er ergens een probleem is?

Briesje78
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#10 , 13 jul 2017 19:18

Ja klopt er zijn problemen. Er word zwaar geschonden met de rechten van mensen en die van kinderen. Vandaar dat het onterecht nu allemaal aan de gang is en ik ik alle wetten regels uit zoeken ben.
Ik begin, daarom met de Sociale werker hoe goed zij haar werk wilt doen zoals wel of niet schending van de rechten van de kinderen.

Want in mensen recht hebben ze al gefaald.
Belgie schijnt zelfs Als derde op de lijst met schending van, mensen rechten.
Bizaar.
Kunt u zich zeker niet voorstellen.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#11 , 13 jul 2017 19:42

Hoe moeilijk het ook kan zijn, probeer u constructief op te stellen en werk samen met de sociale werker. Denk eraan dat deze handelt in het belang van uw kinderen. Indien dit iemand is die door de rechtbank werd aangesteld en opdracht heeft gekregen om een onderzoek in te stellen dan gaat obstructie plegen u niets opleveren, integendeel. Hij/zij gaat zich niet bezighouden met bewust leugens op te schrijven, dat krijgt u aan niemand verkocht, zeker al niet aan de rechtbank. Aanhalen dat België niet op de eerste plaats staat qua respect voor fundamentele rechten gaat u niets opleveren, daarover gaat de kwestie niet. U kan overigens op gelijk welk ogenblik een advocaat aanstellen om uw rechten te laten gelden, ik zou u adviseren dat ook te doen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Briesje78
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#12 , 05 aug 2017 08:52

Ik krig helaas meer en meer gelijk. Sociale werker is aangesteld in.mei. en het is nu agustus.
Vertel mij eens behalve gepraat met kinderen zonder vertrouwrn persoon wat hoort ze nog meer te doen?
Als.de sociale werker waarheid vertelt en kinderen iets anders vertellen wie moeten we geloven dan?
Kinderen van 12,10 en 9'

Waar kan ik de richtlijnen en waar kan ik de werkwijze methode vinden hoe.de sociale werker hoort te werken in belang van kinderen?

En hoe lang of in welke.gevallen mag een sociale onderzoek.duren?

Heb ik recht op.kopieen van de gemaakte notities of verslagen over mijn kinderen?


Hopend op Antwoorden..

Franciscus
Berichten: 38592

#13 , 05 aug 2017 13:25

Waarom jeugdrechtbank ...is er een MOF of een VOS situatie?
Op uw eerste vraag kan ik op dit ogenblik niet antwoorden.
Hoelang dat hangt van de opdracht van de jeugdconsulente af die door de jeugdrechter is gegeven. Het is aan deze magistraat dat het verslag van hun vaststellingen wordt overgemaakt als onderdeel van een gerechtelijk onderzoek.
Neen, want een gerechtelijk onderzoek is geheim schriftelijk en niet tegensprekelijk.

Gesprek heeft blijkbaar plaatsgehad op school? en dus niet in augustus.

Indien u niet akkoord gaat kan u een advocaat aanstellen en die kan aan jeugdrechter vragen stellen of bepaalde onderzoeksdaden vragen.
Inzage in het dossier (gezien het gebrek aan info op dit ogenblik) zal er in dit stadium van het onderzoek niet inzitten.

Briesje78
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#14 , 07 aug 2017 19:05

Beste Fransicus
Dank u voor uw antwoord. Het gesprek heeft plaatsgevonden in mei op school.

Er is geen sprake van Mof of Vos situaties. Dat staat nergens aangegeven in de beschikking en nooit aangegeven.

U zegt dus wanneer zij zin hebben om dossier af te sluiten dan doen ze dat?
Er is nu 3-maanden voorbij er is niks gedaan.
Is dat niet vreemd?

Een gerechtijke onderzoek kan nooit geheim zijn tenzij er bewijzen zijn van gevaar op de Staat of andere hoge belangen.

Of vergeten we hier de Eu rechten van de kinderen en mensen?
Daar staat hele andere wetten en rechten betreft recht op kopien van gemaakte notities met kinderen dat ouders er dergelijk recht op.hebben. ik zal deze later nog plaatsen hier.

Dus zegt u nu dat ik geen recht heb op de gemaakte notities die ze gevoerd heeft met de kinderen?
Ze zei dat de kinderen zelf ook notities gemaakt hadden van de drie huisjes op.papier die ze had gegeven.en ik hier ook geen recht heb zelfs op inzage niet.

Vreemd dat we dit niet op een site zoals op de site van jongerenwelzijn niet vinden wat de richtlijnen zijn van een consulent die.in het gezin komt van een jongere.
Welke werkwijze en wat is het doel dat weet men dus niet. Mogen we dit niet weten?
Weet iemand dat?

Dus ik kan een advocaat aan de jeugdrecter laten vragen wat de daden zijn van een consulent.
Kan ik dat zelf ook vragen aan de consulent of aan de jeugdrechter?
Ik heb eerlijk gezegd moeite om een advocaat te vinden die mij wil helpen.
Een simpele vraag zoals heeft mijn kind recht op vertouwen persoon die zij zelf mag kiezen tijdens gesprek met een hulpverlener, en een advocaat zegt nee, dan weet ik al genoeg dat die advocaat helaas niet veel weet.
De wet is hier duidelijk over.
Er zijn bijna zowat ongv. 20 wetten dat het kind.recht heeft dat íemand erbij is tijdens een, gesprek met een hulpverlener.
Ik heb absoluut geen moeite met meewerken en dat ze met de kinderen wil praten Maar mijn kind heeft wel.meerdere rechten dan mij vind ik. En die hoort echt iemand te hebbe tijdens een gesprek van buitenaf
En die recht is hun afgenomen. Ik wil weten hoe ik dit kan rechtzetten in hun belangen

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Briesje78
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#15 , 07 aug 2017 23:09

Exenephon

Ik ben terecht gekomen bij de jeugdrechtbank omdat iemand een valse meldiing heeft gedaan bij de politie, dat ik aggressief ben.
Politie zelf heeft mij nooit ondervraagd en ook geen onderzoek gedaan.


Procureur des koninsgs verwijst het vwrerslag PV naar jongeren welzijn en hun weer naar jeugdrechtbank omdat de kinderen niet met ze wilden praten. Dit door angst van bepaalde gebeurtenissen van buiten af.

Ik wil wel meer vertellen maar ik wil ook niet alles op forums open gooien.
Mensen zijn meer geïnteresseerd in waarom dit en waaarom dat, dus ik word al vooroordeeld alvorens ik antword krijg op welke recht en wet van toepassing is bij bepaalde handelingen waarover ik vragen stel.

Ik ben nog nooit in aanmerking gekomen met politie. Ik ben vroeger leesmama geweest en vrijwillig werk gedaan voor kinderen.
En doe dit nog steeds. Mensen kennen ons van buiten maar ook van binnen.
Nog nooit is er iets van problemen geweest nog op school nog daarbuiten de school.
Nog nooit heeft iemand geklaagd over mij nog nooit een school of een persoon.

Ik wil graag advies daarom ben ik hier. Ik heb geen rechten gestudeerd maar lezen en schrijven kan ik wel.
Ik ben ook geen betweter maar wat ik nu mee maak en waar ik in bevind is dat het echt echt ver boven ons per is.

In de beschikking zelf zijn deze artikelen bepaald.
Het hof houd rekening met volgende wettelijke bepalingen, de artikelen:
-2,11,12,14,24,31 tot 37 en 41'van de wet van 15 juni 1936
-185,190,190ter,210,211 en 428 van het wetboek van strafvordering
62 van de wet van 8 april 1975 betreffende de jeugdbescherming, het ten laste nemen van minderjarigen die een misdrijf omschreven feit hebben gepleegd en het herstel van de door dit feit veroorzaaakte schade
-47/1°, 48&1/2°,49,50,51 en 58 van het decreet van 12 juli 2013 betreffende de integrale jeugdhulp.

Eeet iemand wat deze artikelen in normale taal betekent en wanneer kan men ofbin welke situaties worden deze artikelen gebruikt.

Voor.de duidelijkheid mijn kinderen zijn nog nooit in aanmerkong gekomeb met politie of misdrijf of gestolen nog nooit iets met poltie te maken gehad of met een jeugdhulpverlener.

Hopend op duudelijke reacties.

Terug naar “Andere”