Sociale werker liegt.

Franciscus
Berichten: 38583

Re: Sociale werker liegt.

#16 , 07 aug 2017 23:16

Elk gerechtelijk onderzoek is geheim per definitie.
U vermeld zelf de artikels van strafvordering en ... misdaad omschreven feit door minderjarigen is nu wat afgekort een MOF wordt genoemd
Jeugdrecht wet is van 65 ...veel is overgedragen naar inderdaad decreet integrale jeugdzorg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Briesje78
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#17 , 08 aug 2017 10:57

Kunt u duidelijker zijn wat u bedoelt. Ik.begrijp die artikels niet?
Van wat word ik.beschuldigd? En van wat worden mijn kinderen beschudigd?

We hebben.geen strafzaak gehad.
Het was een jeugdrecht bank waar dit is uitgeslroken.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 08 aug 2017 11:39

Ik begrijp heel het discours niet goed: indien er niets aan de hand is, en de persoon die melding gedaan heeft, liegt, dan zal de sociaal werker dat toch héél snel vaststellen? Deze persoon heeft er helemaal niets aan om te liegen of de kinderen onwaarheden in de mond te leggen. In tegendeel, als uitlekt dat hij of zij dit doet, betekent dit ontslag.

Als er niets aan de hand is, wacht je gewoon het onderzoek af en zal dit dossier gewoon gesloten worden. Je kan daarna eventueel klacht indienen voor laster en eerroof tegen de persoon die de onterechte melding gemaakt heeft.

En off topic: maar probeer een punt enkel op het einde van een zin te gebruiken. Door in het midden van zinnen punten te zetten, maakt dit uw posts moeilijk leesbaar. Maar dit terzijde...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#19 , 08 aug 2017 15:04


Ik wil graag advies daarom ben ik hier. Ik heb geen rechten gestudeerd maar lezen en schrijven kan ik wel.
Ik ben ook geen betweter maar wat ik nu mee maak en waar ik in bevind is dat het echt echt ver boven ons per is.

In de beschikking zelf zijn deze artikelen bepaald.
Het hof houd rekening met volgende wettelijke bepalingen, de artikelen:
-2,11,12,14,24,31 tot 37 en 41'van de wet van 15 juni 1936
-185,190,190ter,210,211 en 428 van het wetboek van strafvordering
62 van de wet van 8 april 1975 betreffende de jeugdbescherming, het ten laste nemen van minderjarigen die een misdrijf omschreven feit hebben gepleegd en het herstel van de door dit feit veroorzaaakte schade
-47/1°, 48&1/2°,49,50,51 en 58 van het decreet van 12 juli 2013 betreffende de integrale jeugdhulp.

Eeet iemand wat deze artikelen in normale taal betekent en wanneer kan men ofbin welke situaties worden deze artikelen gebruikt.

Voor.de duidelijkheid mijn kinderen zijn nog nooit in aanmerkong gekomeb met politie of misdrijf of gestolen nog nooit iets met poltie te maken gehad of met een jeugdhulpverlener.

Hopend op duudelijke reacties.
U hebt hulp nodig van een advocaat die u dit kan uitleggen maar ook het hele dossier kan inzien, u dient te begrijpen dat het niet doenbaar is -zelfs indien een in jeugdrecht gespecialiseerd jurist hier mocht aanwezig zijn, wat ik niet ben, voor alle duidelijkheid- om u al die verwijzingen in detail uit te leggen. U dient deze trouwens te kunnen koppelen aan concrete elementen, anders wil het nog niet veel zeggen.

- Verwijzingen naar wetboek strafvordering: zonder alles te gaan opzoeken slaan deze op de verschijning voor de rechtbank, de al dan niet openbaarheid van de zitting, de oproeping en verschijning van getuigen etc.

- decreet integrale jeugdhulp: vindt u https://codex.vlaanderen.be/PrintDocume ... e#H1062169 hier. Blijkbaar is er 'iets' gebeurd waardoor het openbaar ministerie een onderzoek heeft gelast en men tot de conclusie is gekomen dat vrijwillige hulpverlening om één of andere reden niet mogelijk was (gebrek aan medewerking, de situatie...) en daarop heeft men de jeugdrechtbank gevat die een aantal maatregelen heeft uitgesproken, waaronder opvolging door een consulent. Die consulent zal dan gepraat hebben met de kinderen (die nota's kan u overigens niet rechtstreeks inzien, wel het uiteindelijke verslag dat bij het dossier wordt gevoegd) en rapporteren aan de rechtbank, de rest volgt dan later.

- Ik ken geen wet van 15 juni 1936, wel één van 15 juni 1935 over het gebruik van talen in gerechtszaken....

Nog eens, u hebt een advocaat nodig die heel het dossier kan inzien. Dat dient m.i. uw eerste prioriteit te zijn, richt niet uw pijlen op de consulente (deze werkt in opdracht van de rechtbank), begin niet te zwaaien met het verdrag over de rechten van het kind of EU-wetgeving. Ten eerste kan u die zaken niet kaderen, ten tweede, geloof me vrij, de andere partijen werken binnen een strikt afgelijnd kader en weten waar ze mee bezig zijn dus zelfs indien u over een materieel argument mocht beschikken dat relevant is is de kans dat u zonder assistentie uw punt zal kunnen maken zeer klein.

Beste advies dat ik kan geven: contacteer een advocaat die gespecialiseerd is in jeugdrecht, dat is geen alledaagse materie en de regelgeving is enorm gefragmenteerd.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Briesje78
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#20 , 08 aug 2017 19:22

Beste

Ik begrijp.dat ik die hulp van een advocaat nodig heb, maar de advocaten heeft ons misleid. Die heeft geen pleit notitie ingrediënt en ook niet onze bewijzen ingegeven.
En ik heb nog steeds moeite om een advocaat te vinden.
Zelfs de jeugdadvocaat die aangesteld is heeft niks gezegd behalve wat consulent gegeven heeft.


Dus u ziet aan de maatregelen en de wetten dat het om iets ernstig gaat?
Als het zo ernstig is waar zijn ze dan?
Wat is het dat ze doen in de vakantie?
Waar is de misdrijf, wat voor onderzoek?
Nee u kent mij dossier niet.
Ik kan u dit vertellen. Een heeel heel verhaal van een persoon zonder enige bewijs of onderzoek.

Het enige wat ik.merk is dat als de Procoreur des konings mijn neef,vriendje,broertje,zus of whatever dan is het makkelijk om iemands te beschuldigen en geen bewijs te leveren. Want wat Procureur des konings zegt of wat een consulent zegt toch de waarheid is ook al hebben ze geen bewijs.
Heb ik gelijk?



Ik ben zo maar dan ook zo zeker van mijzelf en van mijn kinderen dat ik absoluut een brief met heel mij dossier naar de EU hof gaat en zelf moet schrijven
Ik heb ook nog eens 15 dagen tijd gehad om in cassatie te gaan. Belachelijk bij een familie zaken.


Kunnen ze ook onderzoeken wat er nauw precies is en of er wel dergelijk kinderrecht en mensen recht geschonden worden.

Ik ben niet gek en ook ben ik niet dom. Ik heb geen rechten geschonden. Van niks en niemand niet.
Waarom mag men dan dat wel bij mijn kinderen zonder enig vorm van bewijs?

Zijn er nog enige tips of recht of wet die ik kan gebruiken?
Die heb ik hard nodig.

Ik heb gelezen dat kinderen vanaf 12 jaar bij het VN kindercomite zelfs klacht neer kunnen leggen.
Dat is een nieuwe wet.

Is er iemand die hier meer over weet?

Als ik de link ook zo lees denk ik belachelijk waar heeft men het over.
Alles wat daar benoemt word is nooit van toepassing geweest of in het leven bij mijn kinderen gespeeld.

Alsof de wet zegt, mevrouw ok al is er geen bewijs u doet gewoon wat wij zeggen en zo niet ook al ken u uw kinderen beter dan ons dan nemen we de kinderen van u af?

Kunt u mij uitleggen wat de procedure is als kinderen uit noodzaak uithuis worden geplaatst?
Moet er van dan wel BEWIJS zijn van iets dat ze zeggen?

Dank u voor uw antwoorden,

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#21 , 08 aug 2017 20:27

De door de jeugdrechtbank ambtshalve aangestelde advocaat verdedigt de rechten van uw kinderen in de procedure, NIET de uwe, dat moet u goed voor ogen houden. U dient ZELF een advocaat aan te stellen.

Een procedure aanhangig maken op niveau van het Hof van Justitie van de EU of het Europees Hof voor de Rechten van de Mens is niet bepaald een onderneming waar lichtvaardig aan begonnen wordt, ook niet door een advocaat. U kan dat ook niet doen met een eenvoudige brief, het is niet het vredegerecht. Bespaar uzelf veel frustratie en laat dat idee voorlopig varen.

In jeugdzaken is de normale termijn om hoger beroep of cassatie in te stellen 15 dagen vanaf de kennisgeving. Dat is één van de vele eigenheden aan de procedure daar.

Ik kan helemaal niets zeggen over de zaak, ten eerste weet ik niet waarover het gaat, ten tweede ken ik niets van jeugdrecht en ten derde ben ik geen advocaat. Voor concreet advies moet u echt zelf een advocaat raadplegen. Indien u er geen middelen voor heeft, onderzoek eens of juridische tweedelijnsbijstand (pro-deo vertegenwoordiging) mogelijk is.

Indien uw kinderen op vordering van het openbaar ministerie voorlopig uit huis werden geplaatst door de jeugdrechter dan betekent dat dat er volgens de rechtbank voldoende aanwijzingen waren dat er toch een groot risico bestaat. Dat is echt geen maatregel die lichtvaardig genomen wordt, gelet op de impact voor de kinderen en uzelf. Daarom mijn advies: stel uzelf constructief op. U hoeft daarom uiteraard niet ja en amen te zeggen op alles, maar tracht samen te werken met de consulent en de rechtbank. Dwars liggen gaat u niets opleveren, integendeel, men zal enkel concluderen dat u elke begeleiding weigert en de ernst van de situatie niet inziet.

Prioriteit 1: een advocaat vinden, hier kunnen we u met de beste wil niet helpen met de procedure en dat is wat u nodig hebt.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Franciscus
Berichten: 38583

#22 , 08 aug 2017 20:54

Kijk op
http://www.advocaat.be/Page.aspx?genericid=92
geef aan familie of jeugdadvocaat.

De aangestelde sociale werker zal in deze zaak vermoedelijk een juridisch assistent geweest zijn dus iemand die werkt voor de jeugdrechtbank.
Die verhoord niet dat doet de politie. Die stelt sociale verslagen op en observeert de kinderen.

Ik heb geen weet dat die er een vertrouwenspersoon bij laten als zij praten met de kinderen.
Als de kinderen in een jeugdinstelling zitten of bij een clb zit daar ook niemand bij.
Alhoewel ik uw vraag begrijp - politie zal bij een verhoor wel een advocaat verwittigen zeker bij mof zaken.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#23 , 09 aug 2017 09:13

Daarom mijn advies: stel uzelf constructief op. U hoeft daarom uiteraard niet ja en amen te zeggen op alles, maar tracht samen te werken met de consulent en de rechtbank. Dwars liggen gaat u niets opleveren, integendeel, men zal enkel concluderen dat u elke begeleiding weigert en de ernst van de situatie niet inziet.

Prioriteit 1: een advocaat vinden, hier kunnen we u met de beste wil niet helpen met de procedure en dat is wat u nodig hebt.
Beste raad die iemand hier op dit moment kan geven, denk ik. Moest ik van u zijn, ik zou deze raad ten zeerste opvolgen!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Briesje78
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#24 , 10 aug 2017 08:12

Beste,

Ik denk dat er niet echt goed gelezen word. Mijn kinderen zijn bij ons thuis.
Nooit met ClB, maatschappelijke werkers te maken gehad.
Nooit zijn de kinderen te laat verzuimen niet en hebben goeie rapporten.


Ze zijn bij ons in huis.

Ernst van de situatie waar als die mevrouw na de uitspraaak van 3 maanden geleden nu nog niks gedaan heeft met onderzoeken zodat ons dossier afgesloten kan worden?

Nee ik wil niet meewerken aan het schrijven van leugens.
Die mevrouw denkt dat ze alles gaat kunnen doen met mijn kinderen.

Mij kinderen hebben rechten. Als er gelogen word is er Absoluut een wet die hun verdedigd en dat is absoluut het recht op een vertouwen persoon 24. Op de eerate pagina van mijn Topic heb ik die wet al gevonden.

Mensen juridisch adviseren houd in dat je met wet artikelen kan adviseren. Niet met meningen lijkt.me, zoals meewerken en constructief zijn en erns van de situatie zien.
Waar is die ernst als u over ernst praat?

Als er gewild word dat er meegewerkt word en ernstige situatie is zoals hun dat zeggen waar zijn ze dan na 3 maanden??


Antwoorden op mijn vraag heb of krijg ik niet..

Alsnog bedankt voor uw moeite genomen antwoorden.

Groetjes

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#25 , 10 aug 2017 08:19

Beste,

Ik denk dat er niet echt goed gelezen word. Mijn kinderen zijn bij ons thuis.
Nooit met ClB, maatschappelijke werkers te maken gehad.
Nooit zijn de kinderen te laat verzuimen niet en hebben goeie rapporten.


Ze zijn bij ons in huis.
U schreef:
Kunt u mij uitleggen wat de procedure is als kinderen uit noodzaak uithuis worden geplaatst?
Aangezien ik niet dacht dat u uit theoretische interesse die vraag stelde (en, het moet gezegd, uw schrijfstijl niet bepaald zo helder als bronwater is) ging ik ervan uit dat uw kinderen uit huis geplaatst werden.

U ziet mogelijk geen probleem maar gelet op hetgeen blijkbaar reeds gebeurde in het dossier zijn een aantal instanties mogelijk een andere mening toegedaan. Wil u iemand die in detail heel de wetgeving uiteenzet: wel, hier is iedereen vrijwilliger, we worden hier niet voor betaald en gaan dus ook geen dissertatie schrijven die uren werk kost, zeker al niet zonder te weten waarover het exact gaat. Dat is niet de bedoeling van het forum. Haal dus uw spaarvarken boven en ga naar een advocaat jeugdrecht.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#26 , 10 aug 2017 09:22

Het is uiteraard ook het volste recht van de topic starter om niet te willen meewerken. Ik begrijp nog altijd niet goed waarom de topic starter denkt dat de sociaal werker er enig belang zou bij hebben te liegen, of de kinderen woorden in de mond te willen leggen? Maar bon, ik denk dat we het hier wel kunnen afronden. Alles is zo'n beetje gezegd, denk ik...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW
Berichten: 12818

#27 , 10 aug 2017 09:47

Ik ga akkoord dat een advocaat de beste oplossing is. Ik kan dit natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen, maar ik vermoed dat deze u toch ook gaat aanraden om wat constructiever mee te werken teneinde alles zo snel mogelijk opgelost te krijgen.

Franciscus
Berichten: 38583

#28 , 10 aug 2017 18:36

Trouwens u hebt zelf geschreven dat in de beschikking staat;

In de beschikking zelf zijn deze artikelen bepaald.
Het hof houd rekening met volgende wettelijke bepalingen, de artikelen:
-2,11,12,14,24,31 tot 37 en 41'van de wet van 15 juni 1936
-185,190,190ter,210,211 en 428 van het wetboek van strafvordering
62 van de wet van 8 april 1975 betreffende de jeugdbescherming, het ten laste nemen van minderjarigen die een misdrijf omschreven feit hebben gepleegd en het herstel van de door dit feit veroorzaaakte schade
-47/1°, 48&1/2°,49,50,51 en 58 van het decreet van 12 juli 2013 betreffende de integrale jeugdhulp.

Eeet iemand wat deze artikelen in normale taal betekent en wanneer kan men ofbin welke situaties worden deze artikelen gebruikt.

Eerste regel gaat over het gebruik van de taak in de rechtspleging.
Tweede regel zijn de artikels inzake strafvordering : geven aan op welke wijze de rechtbank de procedure moet volgen en wat alle partijen mogen en kunnen doen
Hier de link http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
Derde lijn ....vermoedelijk
8 APRIL 1965. - [Wet betreffende de jeugdbescherming, het ten laste nemen van minderjarigen die een als misdrijf omschreven feit hebben gepleegd en het herstel van de door dit feit veroorzaakte schade
De link : http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1965040803

vierde lijn decreet integrale jeugdzorg
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
art 47 : Afdeling 1. - De bevoegdheid van de jeugdrechter om gerechtelijke maatregelen te nemen

Art. 47.De jeugdrechter neemt kennis van verontrustende situaties op vordering van het openbaar ministerie om gerechtelijke maatregelen op te leggen aan de betrokken minderjarigen en, eventueel, aan hun ouders en, in voorkomend geval, aan hun opvoedingsverantwoordelijken :

Onderafdeling 1. - Algemene maatregelen

Art. 48. § 1. De jeugdrechtbank en de jeugdrechter kunnen na een vordering als vermeld in artikel 47, 1°, de volgende maatregelen nemen :
1° de ouders van de minderjarige of, in voorkomend geval, zijn opvoedingsverantwoordelijken een pedagogische richtlijn verstrekken;
2° voor ten hoogste één jaar de minderjarige onder toezicht stellen van de sociale dienst;

Art. 49. Met behoud van de toepassing van de besluiten die ter uitvoering van artikel 48, § 2, van het decreet van 7 maart 2008 inzake bijzondere jeugdbijstand genomen zijn voor de bezoeken, de briefwisseling, de opvoedingsregeling en het pedagogische concept en programma van de erkende voorzieningen van de bijzondere jeugdbijstand, kunnen de jeugdrechtbank en de jeugdrechter voor de minderjarigen de aanvullende voorwaarden bepalen die verbonden zijn aan de maatregelen die overeenkomstig artikel 48, § 1, eerste lid, 2° tot en met 13°, van dit decreet worden genomen. Die aanvullende voorwaarden kunnen alleen een concretisering van de maatregel inhouden.

Art. 50. De jeugdrechtbank en de jeugdrechter belasten :
1° een jeugdhulpaanbieder of, in voorkomend geval, de sociale dienst met de gezinsbegeleiding, vermeld in artikel 48, § 1, eerste lid, 3° ;
2° een jeugdhulpaanbieder met de organisatie van de maatregelen, vermeld in artikel 48, § 1, eerste lid, 4° tot en met 9°, en 11° tot en met 13°, en met de begeleiding van de betrokkenen;
3° een erkende dienst voor pleegzorg met de begeleiding van de kandidaat-pleegzorger of pleegzorger, aan wie overeenkomstig artikel 48, § 1, 10°, de minderjarige werd toevertrouwd.
De Vlaamse Regering bepaalt voor elk van de maatregelen, vermeld in artikel 48, § 1, eerste lid, 3° tot en met 9°, en 11° tot en met 13°, welke jeugdhulpaanbieders in aanmerking komen om de opdracht, vermeld in het eerste lid, uit te voeren. De Vlaamse Regering kan voor de toepassing van het eerste lid andere personen en voorzieningen die jeugdhulpverlening aanbieden, gelijkstellen met een jeugdhulpaanbieder.

Art. 51. De maatregelen, vermeld in artikel 48, § 1, eerste lid, kunnen zowel tijdens de voorbereidende rechtspleging als tijdens en na de rechtspleging over de grond van de zaak worden genomen. Ze kunnen door de jeugdrechter op elk moment worden ingetrokken of op verzoek van de minderjarige, zijn wettelijke vertegenwoordiger, de sociale dienst of het openbaar ministerie worden vervangen door een andere maatregel die in dat artikel is bepaald.
De maatregelen, vermeld in artikel 48, § 1, eerste lid, 2°, 3°, 5° tot en met 7°, 10° 13°, eindigen na het verstrijken van de maximumtermijn, tenzij ze worden verlengd, telkens voor een termijn die de gestelde maximumperiode niet mag overschrijden. De maatregelen, vermeld in artikel 48, § 1, eerste lid, 8°, 9° en 12°, kunnen slechts eenmaal worden verlengd.
Al de maatregelen die tijdens de voorbereidende rechtspleging worden genomen, zijn samen beperkt tot zes maanden. Als een maatregel die na de rechtspleging over de grond van de zaak is genomen, door een andere maatregel wordt vervangen, eindigt die op de dag waarop de vervangen maatregel een einde zou hebben genomen.
De voorbereidende rechtspleging, vermeld in het eerste en derde lid, is de fase van de rechtspleging voor de jeugdrechter, die loopt vanaf de vordering van het openbaar ministerie en die voorafgaat aan het vonnis van de jeugdrechtbank tot het opleggen van een maatregel ten gronde.


Art. 58. De sociale dienst waakt erover dat de uitvoering van de gerechtelijke maatregelen die door de jeugdrechtbank of jeugdrechter worden opgelegd, verloopt volgens een handelingsplan dat, in samenspraak met de betrokken partijen en de jeugdhulpaanbieders, op aanvraag van de sociale dienst wordt opgesteld. Onder de betrokken partijen worden verstaan : de minderjarige, de ouders of, in voorkomend geval, de opvoedingsverantwoordelijken en degenen die in het raam van de regeling, vermeld in artikel 57, eerste lid, betrokken zijn bij de jeugdhulpverlening aan de vermelde personen.
Een consulent van die dienst bezoekt in opdracht van de jeugdrechter of op aanvraag van de minderjarige, zijn ouders of in voorkomend geval, zijn opvoedingsverantwoordelijken regelmatig en ten minste om de zes maanden iedere persoon die door de jeugdrechtbank of jeugdrechter aan een jeugdhulpaanbieder of een daarmee gelijkgestelde voorziening, een pleegzorger als vermeld in artikel 14, § 1 of § 3, van het decreet van 29 juni 2012 houdende de organisatie van pleegzorg of een gemeenschapsinstelling is toevertrouwd overeenkomstig de regeling, vermeld in artikel 57, eerste lid. De dienst brengt daarover schriftelijk verslag uit bij de jeugdrechtbank of jeugdrechter.


Van het moment dat enige instantie een vermoeden heeft dat er iets misloopt in een gezinssituatie dienen deze de nodige stappen te nemen naar de jeugdrechter toe.

Dat is in deze gebeurd en de jeugdrechtbank heeft hier een beslissing genomen en de in de 4de lijn aangegeven maatregelen genomen.
En zoals reeds geschreven de aanwezige advocaat wordt aangesteld om de kinderen te vertegenwoordigen niet u.
De aangestelde justitie assistent ( van comité of van een andere dienst) is aangesteld door jeugdrechter om een verslag geen verhoor op te maken.

Indien dossier ter inzage is kunnen de partijen dat inzien. En blijkbaar had de advocaat van de kinderen hier geen bezwaar tegen.

Tegen dat vonnis kan u binnen de 15 dagen in beroep gaan ... en dan zal / had de zaak voor de vakantiekamer Familiehof gekomen.

Briesje78
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#29 , 20 aug 2017 10:22

Beste Fransiciscus

Vriendelijk bedankt voor deze uitgebreide uitleg. Dat waardeer ik enorm.

Nu heeft u nog meer juridische vragen geopend wat helemaal allemaal dus niet klopt bij ons dossier.
Straf wetten horen daarvoor geen strafzaken geweest te zijn of moeten die nog komen?

Als ik zo de uitgebreide uitleg lees dan vraag ik me af op welke bewijs zoals clb of welke jeugdhulpverleners rapport betrokken is of geweest dat ze dit soort maatregelen kunnen opleggen.

Ik neem aan dat er toch bewijs moet zijn?

Als.er zulke wetten en maatregelen gelegd word moet er toch dergelijk bewijs zijn van een rapport wat een Sociale werkster zegt??
Hoort zij totaal geen bewijs over te leggen?
Hoort de Sociale werster echt geen enkel rapport bewijs van andere jeugdhulpverlener te hebben?

Als ik de zin lees..
Zoals iemand hier zegt dat een sociale werkster er niks aan heeft om te liegen zou dIe persoon nog een keer moeten na denken.
Ze heeft werk en ze houd.de eeconomie draaiend.
En jah als je toch vooroodelend ben waarom reageer je. Zoals dat ik niet helder ben met wat ik schrijf. Misschien zijn mijn woorden niet echt universitair maar wel.kindvriendelijk genoeg om te begrijpen wat ik schrijf. En wel.mijn excuses voor bepaalde foutieve lettertype die ik even over hoofd zie. Maar voor de rest ben ik duidelijk.
En mij zegt dat ook eigenlijk dat ons dossier gewoon van geen ene kant klopt
Mijn spaarvarken was bedoelt dat mijn kinderen er zouden profiteren om te kunnen studeren.
Maar helaas ik.moet me beziggehouden met leugens van de sociale werkster



Ik heb heel veel uit gelegd betreft mijn dossier.
Ook heb ik alles verteld. Er zijn heel veel mensen die ook vooroordelend zijn.



Advocaten houden werk en geld voor zich om je ook niet alles uit te leggen.

Zo weet ik nu dat mij kinderen zelfs een klachtbrief kunnen maken naar de VN kinderecht comité. Dat kon mij geen een jeugdadvocaat vertellen. Of die zei zelfs onzin.

Deze wet is nieuw en ingegaan op 2016.


Ik ben al bezig om in mijn 3 uitgebreide talen een brief te schrijven naar de Europese Mensen rechten hof.

Of dit nu kan of niet is niet belangrijk. Er gebeurt iets dat onmenselijk is.
Als de rechters het hof en de sociale werkster een warrig rapport maken zonder enige bewijs is er maar een oplossing.
En dat zie ik niet gebeuren hier binnen de juridische gegeven regels en wetten.
Helaas.

Mijn Dank aan u is enorm Franciscus
Vriendelijke Groet,
Briesje.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#30 , 20 aug 2017 10:42

Ik ben al bezig om in mijn 3 uitgebreide talen een brief te schrijven naar de Europese Mensen rechten hof.

Of dit nu kan of niet is niet belangrijk. Er gebeurt iets dat onmenselijk is.
Als de rechters het hof en de sociale werkster een warrig rapport maken zonder enige bewijs is er maar een oplossing.
En dat zie ik niet gebeuren hier binnen de juridische gegeven regels en wetten.
Helaas.

Mijn Dank aan u is enorm Franciscus
Vriendelijke Groet,
Briesje.
U verliest uw tijd. Maar goed, aangezien u advies hier niet wil aannemen, lees de procedure voor het EHRM maar eens na. Concentreer op de ontvankelijkheidsvoorwaarden, ik vrees dat u in dat stadium zal blijven steken.

http://echr.coe.int/Pages/home.aspx?p=applicants/dut&c=
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Andere”