abortus vs behouden van kind discussie

ÉlYM
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

abortus vs behouden van kind discussie

#1 , 17 jun 2017 14:01

Beste,

Ik heb voor het eerst een one night stand gehad waar jammer genoeg een zwangerschap uit voorkomt.

Ikzelf was onmiddellijk overtuigd om het kind te houden.
Ik heb onmiddellijk de man op de hoogte gebracht maar deze eist een abortus en andere mogelijkheden zijn GEEN optie voor hem.

Ik krijg verwijten naar mijn hoofd geslingerd dat ik zijn leven omzeep help en ik egoïstisch ben. Dat ik express zwanger ben geworden. Dat zijn leven prioriteit heeft op dat van mij. Enzovoort...

Ik hoef niets van deze man. Niet financieel noch emotioneel.
Ik ga ook akkoord met een DNA test al dit een vereiste is voor hem.

Ik weet dat hij mij geen abortus kan opleggen.
Maar hij beweert dat hij een advocaat kent en mij financieel kan ruïneren.

Ik zit nu in de situatie dat ik de rest van mijn leven niet met deze man in contact wil blijven aangezien het kind zeer gewenst voor mij is en zeer ongewenst voor hem is. Hoewel anderzijds hij er niet mee kan leven om afstand te nemen van het kind.

Wat zijn mijn rechten in deze situatie?
Kan ik beslissen dat ik met hem niets te maken wil hebben?

Kan hij stappen ondernemen als ik een abortus weiger?

Wat zou een goede middenweg zijn? Hoewel hij aangeeft dat het kind grootbrengen voor hem echt geen optie is, maar afstand nemen ook niet.

Ik denk dat hij ver hierin zal gaan.


Ik ben een vrouw met een eigen huis, vaste job en een heel goed netwerk. Dus dat is geen issue voor mij. Allimentatie hoeft dan ook niet.

Ik heb enorm bang dat dit een lelijke situatie gaat worden.


Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 17 jun 2017 15:43

deze man kan je niets opleggen. Hij is voor de wet de vader niet. Hij is iemand waarmee u een éénmalig intiem contact heeft gehad. Je hebt de man geinformeerd dat je zwanger bent en hij eist dat je abortus pleegt. Dat kan hij niet. Jij wenst het kind te houden en dat mag je ook doen, want jij bent op dit ogenblik de énige wettelijke ouder van je toekomstig kind.
Om verdere onaangename situaties te vermijden doet u best als volgt: Je meldt mondeling aan de persoon in kwestie dat je ( gezien dit maar een 1malige intimiteit was) ook je andere intieme partners op de hoogte gesteld hebt van je zwangerschap. Dat de gyneacoloog met behulp van je laatste menstruatiedatum, je hormoonbloedwaarden en de evolutie van de baby via echografie zal bepalen in welke periode je baby mogelijk verwekt is. Neem deze conversatie auditief op, zodat je zijn reactie ook kan registreren. Als hij nog bedreigingen uit, dan heb je daar dan bewijs van. Je mag wettelijk een auditieve opname maken van een gesprek zonder dat de andere persoon daarvan op de hoogte is.
Bij opeenvolgende verbale bedreigingen laat je deze persoon weten dat er van deze bedreigingen een auditieve opname bestaat en dat je hiermee klacht kan neerleggen voor belaging.

ÉlYM
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jun 2017 18:08

En als hij nu beslist dat hij toch betrokken wil worden, kan ik dit dan weigeren?
Want ik zie het niet zitten om zo een persoon in mijn leven en in het kinds zijn/haar leven te betrekken.

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 17 jun 2017 18:29

Die persoon is op dit ogenblik enkel iemand waarmee je een éénmalig intiem contact hebt gehad, niet eens een relatie. . Jij bent de enige ouder op dit ogenblik. Als je het contact verbreekt (wat je mag) en de persoon in kwestie blijft aandringen, is dit zelfs stalking. Deze persoon heeft niets te beslissen over iets waar hij geen deel van uitmaakt. Maar informeer de persoon in kwestie wél dat je je andere intieme partners ook op de hoogte hebt gebracht van je zwangerschap.

Mariette
Berichten: 2507

#5 , 17 jun 2017 19:39

Hij kan inderdaad niet weten met welke andere partners je eventueel nog contact hebt gehad in die periode, en jij hoeft hem dat niet te vertellen; (of dat gebeurd is of niet dat zijn zelfs zijn zaken niet).

Weinig waarschijnlijk dat hij een DNA test gaat eisen als je totaal niet van plan bent om hem alimentatie te laten betalen.

Verder kan je altijd aan geheugenverlies lijden (heb je wel een one night stand met hèm gehad?). Veel sterkte en succes met je gewenste zwangerschap.

WP002
Berichten: 1479

#6 , 19 jun 2017 09:48

Ik weet dat hij mij geen abortus kan opleggen.
Maar hij beweert dat hij een advocaat kent en mij financieel kan ruïneren.
Bluf. Omgekeerd daarentegen kan u een vaderschapstest eisen en alimentatie afdwingen. De keerzijde van die medaille is dat de kersverse papa ook o.a. bezoekrecht krijgt, en misschien wíl u dat helemaal niet. En voor de rest het advies van eylis volgen.

Terug naar “Andere”