herkenning van men zoon

tomenjerry
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

herkenning van men zoon

#1 , 01 jun 2017 20:47

Geachte, ik zit in een verveel situatie, en had graag een antwoord hier op dank bij voorbaat,

Ik heb een dochter van 10 jaar die ik kon herkennen, uit een vorige relatie.
Nu was ik 3 jaar samen ongeveer met een andere vriendin , en tot spijt verliet ze me 3 weken voor ze bevalde, opeens geen contact meer sta hier nog met de suikerbollen,
het probleem is we zijn niet getrouwd en onze domicilieadressen stonden niet samen,
Ze maaktte gebruik van haar moederwens in het hospitaal en ik kon dus niet naar me zoon,de afspraak was dat we samen een naam hadden en op beide familienamen, wat blijkt nu ze de naam veranderd heeft en ook op haar familienaam gezet,
Ze woont amper 150 meter van me deur (vervelend) nu is de kleine 4 maand en heb hem in totaal 3 x op straat gezien voor 5 minuten met de moeder,
Me vraag komt wat kan ik doen in stadhuis zeiden ze me via rechtbank, zou graag me kind herkennen en ben bereid een dna test te doen, maar als ik hem niet zie of eens kan vasthouden kan ik dat niet doen,met zo watje van de aphotheek,Of hoe moet ik er aan beginnen ben 100 procent zekere ik de vader ben zei heeft ook een zoon van 18 jaar maar haar moeder heeft hem groot gebracht heeft borderline misschien ze dacht als tienermoeder was ik me kind kwijt geen 2 x.Maar versta mij ik mis hem elke seconde heb fotos van elke maand ze zwanger was en dan opeens breekt ze.Praten helpt niet heb al gebeld, gesmst (kreeg 1 sms terug waarop stond dat ik hem binnen 10 maand misschien kan herkennen op wat slaat dat) brief geschreven.welke stappen moet ik zetten op volgorde dat het juist verloopt, geloof me zat in de put maar vecht terug. Ze gaf de borst nu drinkt hij gewoon melk weet dat van mensen, zelf me assistente van KIDO heeft ons gevoerd om die suikerbollen, me moeder zei zal ik ze betalen en dat kwetst me ook.
Ze is 7 jaar ouder ze is 35 en we hadden 2 jaar geleden 1tje verloren toen hij 3 maand in haar buik zat.Ik voel me enorm gebruikt omdat ze wist dat ik haar zwanger kon maken heeft ze dan 2 jaar bij me gebleven? weet niet wil de baby zeker niet afnemen ofzo maar wil hem herkennen eventueel met dna bereid om alementatie te betalen en me plichten na te komen.
Mvg tomy
p.s sorry voor me schrijfstijl kan moeilijk volgen spring rap van den hak op den tak

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tomenjerry
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jun 2017 20:49

nog es men excuses had men vraag ergens anders gesteld en stel hem dus voor de 2de x maar hoopin de juiste categorie

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 01 jun 2017 23:47

http://www.belgium.be/nl/familie/kinder ... erkenning/
Gezien kind geboren is en u niet voor geboorte mee naar gemeente bent geweest - is alles nu in handen van de moeder.
Deze kan het toestaan of niet ..indien negatief zal u naar de rechtbank moeten stappen.
Vraag is ... wil u dat allemaal doen met een quasi zekerheid dat u de volgende decennia van het ene in de andere juridische procedure kan belanden.
Kan ook zijn dat na x jaar de moeder u ineens voor de rechter gaat dagen voor het betalen van alimentatie maar ook met de vraag dat u geen co-ouderschap ( noch omgangs- noch gezags-co-ouderschap) mag krijgen gezien u nooit naar het kind hebt omgezien.

Heb in dit soort zaken zowat alle mogelijke scenario's meegemaakt.


Ergens anders heb ik ooit geschreven
2. Erkenning

De beste oplossing is volgens mij echter te vinden in de erkenning. Aangezien uw kind niet werd erkend door de biologische vader, bestaat deze mogelijkheid nog voor uw partner. Deze procedure verloopt een stuk eenvoudiger en brengt bovendien niet zoveel onzekerheid met zich mee als de adoptiemogelijkheden die ik hierboven reeds heb besproken.

De erkenning brengt een oorspronkelijke afstammingsband tot stand tussen uw partner en uw kind. Bovendien heeft de erkenning terugwerkende kracht, zodat juridisch gezien uw partner altijd de vader van uw kind is geweest. Uw partner moet hiervoor niet bewijzen dat hij de biologische vader is van het kind (wat ook niet het geval is). Hij dient enkel uw instemming hiervoor te krijgen. Deze erkenning gebeurt in een authentieke akte. U kan kiezen om dit ofwel bij de burgerlijke stand te doen ofwel bij de notaris.

De erkenning die uw partner zal doen wordt een “leugenachtige erkenning” genoemd aangezien hij niet de biologische vader is. Deze “leugenachtige erkenningen” worden beschermd wanneer er een overeenstemmend bezit van staat. Bezit van staat blijkt onder andere uit het feit dat uw partner uw kind steeds heeft behandeld als zijn kind, dat hij steeds mee heeft voorzien in het onderhoud en opvoeding van uw kind, dat uw kind uw partner steeds heeft behandeld als zijn vader en uw omgeving en familie ook steeds uw partner heeft beschouwd als vader van uw kind. Als dit het geval is (wat zo lijkt te zijn in uw omstandigheden) wordt deze erkenning beschermd, wat betekent dat nooit iemand deze erkenning kan betwisten, ook de biologische vader niet.

Reclame

Terug naar “Andere”