Wat kan je doen tegen je ex als ze je kind meeneemt op reis zonder toestemming?

Loret
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Wat kan je doen tegen je ex als ze je kind meeneemt op reis zonder toestemming?

#1 , 28 mei 2017 17:57

Wat kan mijn partner doen als zijn ex hun dochter mee op reis neemt zonder toestemming van hem?

Want hij wil niet dat zijn dochter met zijn ex en haar partner op reis gaat.

Diene gast is niet normaal en hij kleineert mijn dochter.
Ze is daar niet gelukkig.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
laryge
Berichten: 136
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 mei 2017 18:36

Juridisch gezien, niets. Je mag als ouder zonder probleem reizen met je eigen kinderen. Je hebt daar geen toestemming voor nodig van de andere ouder.
http://odos.be/web/andere/#mag-ik-met-m ... buitenland

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#3 , 28 mei 2017 18:44

Het is niet 'haar' of 'zijn' dochter maar het is 'hun' dochter. Beide ouders hebben de ouderlijke rechten en op vakantie gaan met je kind is een heel normaal gebeuren. Het is aan beide ex-echtgenoten om - ook als het moeilijk is - werkbare afspraken te maken. En vakantieregelingen is daar één van. Maar geen van beide ouders kan een normale uitoefening van de ouderlijke rechten door de andere ouder blokkeren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 28 mei 2017 20:05

en wat ik niet begrijp: het is de dochter van je partner en zijn ex, schrijf je. En daarna spreek je van "mijn" dochter. Wiens dochter is het nu?
Die van jou en de ex van je partner? Of van je partner en zijn ex?

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 29 mei 2017 00:06

Trouwens de Eid ofte de identiteitskaart en bij een -12 ook de 'sis' kaart moeten steeds bij het kind zijn.
Wanneer de ene ouder weigert deze mee te geven kan u direct naar de rechter - eventueel via politie die dan eens een kort gesprek met andere ouder kunnen hebben.
Ken cases was de papieren 'per direct' werden opgehaald op bevel van rechter.

PS u kan uw kind bij de gemeente ook laten registreren als verblijvend bij de persoon waar het kind niet gedomicilieerd is.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... en#p272613

Scorpio
Berichten: 242

#6 , 14 okt 2017 21:22

Het probleem voor jou is duidelijk niet het feit dat ze mee op reis gaat, maar dat diene gast niet normaal is en haar kleineert. Dus beter het echte probleem oplossen...

eylis
Berichten: 8840

#7 , 14 okt 2017 23:52

scorpio, die vakantie is al 4 maanden geleden....

Terug naar “Andere”