Kinderen van mijn zus werden geplaatst, hoe kan ik te weten komen door welke jeugdrechter?

Tiernnadrui
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kinderen van mijn zus werden geplaatst, hoe kan ik te weten komen door welke jeugdrechter?

#1 , 26 mei 2017 21:06

Hey,

Onlangs kwamen we via via te weten dat mijn zus haar kinderen niet meer bij haar wonen, ze werden uit huis geplaatst door de jeugdrechter. De mensen waar de kinderen zitten laten ons niet toe hen te zien, en wanneer wij vragen welke jeugdrechter de beslissing nam weigeren ze dit mee te delen. Mijn zus zelf zwijgt ons ook dood. Zelfs mijn ouders (de grootouders dus) krijgen de kinderen niet te zien.

Hoe kan ik te weten komen door welke jeugdrechter de beslissing werd genomen, zodat ik deze kan laten weten dat wij ook bestaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 26 mei 2017 22:01

Twee mogelijkheden:
U gaat naar het justitiehuis en legt de situatie uit.
U gaat naar de sociale dienst van de jeugdpolitie van de zone waar uw zus woont.
Bij beiden legt u de situatie uit. Laat desnoods een bijkomend PV opstellen.

U mag ervan op aan dat politie / jeugdrechter wel weten dat u zus of broer bent.
Ga zeker niet terug bij het pleeggezin bellen. Vermoedelijk zullen die reeds aangegeven hebben dat u op bezoek bent gekomen.

Reclame

Terug naar “Andere”