gecolloceerd en donderdag voor vrederechter;(

Jappe0801
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

gecolloceerd en donderdag voor vrederechter;(

#1 , 16 mei 2017 00:10

Hallo iedereen,

Hopelijk kan iemand mij geruststellen of heeft heel goed advies maar zaterdag ben ik gecolloceerd onverwachts en er is toen zelfs niet op advies van mijn eigen huisarts uitgegaan maar van wildvreemde arts dat ik niet eens ken en nu ben ik werkelijk echt in een nachtmerrie terecht gekomen en moet ik donderdag voor vrederechter maar ze zeggen dat ze u 40 dagen kunnen opleggen en heb ik echt bang voor want voel mij hier echt niet thuis en wil hier weg en heb echt zoveel pijn vanbinnen en ben bang voor donderdag.
Maar kan iemand mij advies geven wat best te doen of wat niet en kzou ook advocaat toegewezen krijgen maar mijn ouders komen niet mee omdat ik meerderjarig ben 23,5. Maar vandaag heb ik al psycholoog gezien en morgen Psychiater en zouden ook grote invloed hebben hier op...

Bedankt alvast en hopelijk zijn er mensen hier dat echt goed advies kunnen geven want heb al in open instelling gezeten en ben ik ontslagen na maand omdat ik niet depressief ben verklaard en niet pas in instelling en nu zit ik in gesloten ;((

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 16 mei 2017 01:35

Hebt U familie? U zal alvast een advocaat nodig hebben.
Wie heeft de aanvraag ingediend om U te colloqueren?

Vreemd dat U vrij op het internet mag.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 16 mei 2017 17:57

als men op spoed beland kan de spoedarts die procedure voor collocatie ook opstarten, moet zelfs uw huisarts niet zijn.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 18 mei 2017 22:44

Iedereen kan die procedure opstarten en elke dokter moet uw huisarts niet zijn kan het aanvankelijk attest tekenen.
Er zijn twee procedures - vrijwillige opname rechtstreeks via vrederechter of gedwongen opname via politie die parket in kennis stellen PV opstelt met hun vaststellingen en dan dokter vorderen en instelling die wordt aangeduid door parket.
Dan is het verder onderzoek door psychiaters ( psychologen en andere hulpverleners hebben die bevoegdheid niet maar worden meer en meer multidisciplinair betrokken).
En blijkbaar is het opgesloten zijn niet meer zo strikt - ken recentelijk iemand die op regelmatige basis naar huis mocht zelfs tijdens de eerste 40 dagen.

Hier de wetgeving:
http://www.vlaanderen.be/nl/gezin-welzi ... collocatie
http://www.google.be/search?client=ubun ... hAfUpIHoCw

Mocht u nog vragen hebben stel ze maar...

Terug naar “Andere”