Aanvraag visum voor zoon

Letstrythis
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aanvraag visum voor zoon

#1 , 02 apr 2017 20:36

Hallo,

Waar zijn we in België mee bezig ? ? ? Altijd mooi de regels gevolgd. Eerst ben ik mijn filipijnse vriendin gaan bezoeken in Hong Kong waar ze werkte op dat moment.
Dan is ze voor 3 weken hier geweest, en haar terugmelding gaan kenbaar maken bij de ambassade zoals ze vroegen
dan is ze voor 1 maand hier geweest, opnieuw haar terugmelding gaan kenbaar maken bij de ambassade zoals ze vroegen.
dan een visum voor 3 maanden aangevraagd zodat we konden zien of we het samenleven konden vinden. Dit werd geweigerd.
Dan maar een D visum aangevraagd voor wettelijke samenwoonst, dan moeten we die test maar overslagen als dit is wat ze liever hebben. En inderdaad dit werd goedgekeurd ? ? ?
ik woon nu 2 jaar wettelijk samen met mijn filipijnse vriendin.

Vorig jaar hebben we een visum voor haar 12j zoon aangevraagd die steeds bij haar moeder woont , met de intentie dat hij 2 maanden op vacantie kan komen bij zijn moeder en is kijken of hij in de toekomst misschien hier naar school wil gaan.
Dit werd geweigerd met enkele belachelijke redenen .....
- we hebben niet opgegeven waar de jongen gaat verblijven ? ? ? Euh ik vul een tenlaste neming in, is het niet normaal dat een 12j jongen bij mij en zijn moeder zal verblijven dan ? ?
- we hebben niet opgegeven welke bezienswaardigheden hij gaat bezoeken ? ? ? Euh dat zal uiteraard van het mooie Belgische weer afhangen hé
- en het laatste tja dat kun je natuurlijk NOOIT iets tegen inbrengen : omdat de moeder bij mij in België woont is er geen bewijs dat hij zal terugkeren naar filipijnen (ondanks dat we het document inschrijving in de school voor het volgende schooljaar ) er ook hadden bijgevoegd bij de aanvraag.

Dit jaar doen we alles opnieuw ondertussen is mijn vriendin 1 maand ginds voor een visum aanvraag die normaal 14d zou duren.
eerst moesten ze alleen maar copy's hebben van de documenten want ze zouden ze kunnen verliezen
na één week telefoon nu willen ze toch de originelen toegestuurd krijgen met red label v DFA om te zien dat we de copy's niet vervalst hebben ?

Dan vragen ze een kalender van de school waarop staat dat het nu 2 maanden schoolvacantie is ? Waar staat dit in de lijst dat ze dit moeten hebben ? Maar ok NO PROBLEM Alles aangetekend opgestuurd met LBC , de volgende dag het ontvangst sms gehad, en op de ambassade zeggen ze dat ze moeten gaan kijken want dat ze niets ontvangen hebben ? ? ?

Wat gaat het volgende zijn dat ze nodig hebben ? ? ?

Iemand tips wat we kunnen doen als ze het visum nu weer weigeren ?

Waar zijn we mee bezig dat een ambassade het visum van een zoon weigert om 2 maanden bij zijn moeder te spenderen ? ? ? Ondertussen is zijn vacantie al 1 week bezig en zitten we nog op visum te wachten

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding