Vader zijn (erf/vader) rechten ontnemen

MiLuMaCh
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vader zijn (erf/vader) rechten ontnemen

#1 , 09 mar 2017 21:28

Kan ik het juridisch gedaan krijgen dat mijn vader die, na de echtscheiding ca 25j geleden, quasi nooit meer naar mij heeft omgekeken, geld van mijn toenmalige kind-spaarrekening heeft gestolen en nooit geen frank alimentatie noch bijdrage heeft betaald, ontzeggen van zijn vaderrechten tov mij en mij o.a. financieel veilig stellen voor eventuele (toekomstige) plichten tov hem? Hij is ondertss hertrouwd en gescheiden met 2 nieuwe kinderen.
Ik wens geen enkele (financiële/juridische) verplichtingen te hebben tov hem, ook geen geld/schulden van hem te erven en hij zeker niets van mij te laten erven.
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 10 mar 2017 10:14

Uw vader erft niet van u als er erfgenamen zijn die in rangorde voor hem komen. Dat is in de eerste plaats een kind. Ook als u getrouwd bent of wettelijk samenwoont, kan u regelen dat alles voor de partner is.
Als uw vader behoeftig zou worden, kan en zal het OCMW u ontslaan van onderhoudsplicht op basis van de 'verstoorde relatie.'
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Franciscus
Berichten: 38590

#3 , 10 mar 2017 18:23

U moet dan wel minderjarig zijn geweest in die periode.
Waarom heeft de andere ouder niet gereageerd op het leeghalen van de rekeningen?

Reclame

MiLuMaCh
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 mar 2017 19:16

Omdat het wss nutteloos was en hij ook gewelddadig was. Hij had/heeft niets om terug te vorderen.
Hij is ook gevlucht naar het buitenland.
Ik wil dat, als ik kom te overlijden voor hem, ik ben ongehuwd, geen kinderen, er niets v mij naar hem gaat/erft.
Enkel naar mijn moeder.

Franciscus
Berichten: 38590

#5 , 13 mar 2017 10:54

U kan dan best via notaris een testament opstellen.

MiLuMaCh
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 mar 2017 19:38

Ok. Allen dank voor de reacties

Terug naar “Andere”